نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرد، آمریکا به صراحت نگرانی‌های خود را درباره برجام اعلام کرده و به دنبال رفع کمبود‌های این توافق است.

به دنبال رفع کمبود‌های برجام هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده آمریکا در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام با اشاره به اینکه آژانس باید به نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران و راستی‌آزمایی تعهدات برجام ادامه دهد، ادعا کرد: ما به صراحت نگرانی‌های خود را درباره برجام اعلام کرده‌ایم و به دنبال رفع کمبود‌های این توافق هستیم.

نیکول شامپاین کاردار و نماینده آمریکا در آژانس در نشست شورای حکام مدعی شد که واشنگتن به تعهداتش پایبند بوده است.

نماینده آمریکا در بیانیه‌ای از آژانس خواست به نظارت و راستی‌آزمایی توافقنامه‌های پادمانی و اجرای دقیق همه تعهدات ایران، ادامه دهد.

در بیانیه آمریکا با استقبال از درخواست آژانس از ایران برای ارائه اطلاعات درباره طرح ساخت پیشران هسته‌ای، آمده است: ایران باید به طور کامل با همه درخواست‌های آژانس برای دریافت اطلاعات و دسترسی همکاری کند و فعالیت‌های مرتبط با هسته‌ای‌اش را منطبق با برجام نگه دارد.

نماینده آمریکا در این بیانیه اظهار کرده است: آژانس اختیار کامل دارد که در صورت وجود دلایل معتبر برای راستی‌آزمایی نبود فعالیت‌ها یا مواد هسته‌ای غیرمنطبق با برجام، درخواست دسترسی به هر مکان مربوطه در ایران را بدون در نظر گرفتن نظامی یا غیرنظامی بودنش، ارائه کند.

انتهای پیام/

اظهارات نماینده آمریکا در آژانس انرژی اتمی درباره برجام

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار