معاون فرماندار بردسیر گفت: در هفته منابع طبیعی بزرگترین پویش مردمی دوستداران طبیعت با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در این شهرستان برگزار شد.

کاشت ده هزار اصله درخت در هفته منابع طبیعیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛حمزه وفایی معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بردسیر دراولین و بزرگترین پویش مردمی دوستداران طبیعت و درختکاری ضمن تقدیر و تشکر از عوامل برگزار کننده این همایش به اهمیت درخت و درختکاری در اسلام اشاره کرد و گفت: در آموزه های دینی ما به کار نیک و باقیات و صالحات آن تاکید شده است و درختکاری نیز یکی از این اعمال نیک است .

وی افزود: ما با کاشتن درخت در ثواب تسبیح گویی این موجود زنده شریک می شویم.

وفایی از کاشت 10 هزار اصله درخت درهفته منابع طبیهی در سطح شهرستان خبر داد و اظهار امیدواری کرد :که این حرکت ارزشمند و پویش مردمی که در شهرستان به عنوان پایلوت مطرح شده نتایج مثمر ثمری به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام مهری امام جمعه نگار در پویش مردمی درختکاری به روایات و احادیث اسلامی در زمینه درختکاری اشاره کردو گفت: در فضائل درختکاری همان بس که پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) می فرماید هر وقت عمر جهان به آخر رسید و قیامت برپاشد و در دست شما نهالی بود باید فرصت را غنیمت شمرد و آن را کاشت.

امام جمعه بخش نگار در بخشی از سخنان خود به ظلم انسان در حق خود اشاره نمود و گفت: یگی از ظلم های انسان در حق خود نابودی پوشش گیاهی و و از بین ردن درخت و جنگل است چرا که کاشتن درختان و ایجاد کمربند سبز ایستادگی خوبی در برابر طوفن ها و گرد غبار است.

وی در پایان ضمن تاکید بر حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ومرتع از مسئوین درخواست کردکه در هفته منابع طبیعی امسال تعدادی درخت نیز در جاده دشتکار به نگار که در معرض طوفان و گرد وغبار است کاشته شود.

گفتنی است؛  این همایش با برنامه های فرهنگی متنوع همراه و در پایان نیز تعدادی درخت توسط مردم و مسئولین در جوار شهدای نیروی انتظامی میمنیه غرس شد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.