امام‌جمعه یزد گفت: چرا به هتل داران و فست فودی ها بخش‌نامه نمی‌کنید و یا نظارتی بر روی فست فودی ها دیده نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار حاضر در محلگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه دراستان و امام‌ جمعه یزد گفت:چرا به هتل داران و فست فودی ها بخش‌نامه نمی‌کنید و یا نظارتی بر روی فست فودی ها دیده نمی‌شود که این‌همه چربی و روغن‌سوخته به مردم ندهند و به هتل‌ها و فست فودی ها بخش‌نامه کنید که غذاها را بدون نمک و یا کم‌نمک پخت کنند.

امام جمعه یزد افزود:با این دستورات در کتابچه کودکان در این سال‌ها یاد می‌گیرند که چه‌کاری انجام دهند که تغذیه، مراقبت بهداشتی آن چگونه باشد و این معلم مجبور می‌شود که این کتابچه را به دانش‌آموز آموزش دهد و با این آموزش‌ها دیگر دانش آموزان از همان اول به چاقی، فشارخون، دیابت و بیماری‌های دیگر مبتلا نمی‌شوند.

آیت الله ناصری با اشاره به اینکه اگر بهداشت، سلامت و سبک زندگی به بچه‌ها آموزش داده شود و آن‌ها پیشگیری کنند که چه‌کاری انجام دهد که دندان، بدن و دیگر اعضای آن‌ها سالم بماند و به بیماری‌های همچون چاقی، فشارخون، دیابت و غیره مبتلا نمی‌شوند.

امام جمعه یزد گفت:باید با برنامه‌ریزی در دانشگاه‌ها و عرصه‌های جامعه، خدا درمانی داشته باشیم و بچه‌ها، دانشجویان و دیگر افراد را باخدا آشنا کنیم. 

 نماینده ولی فقیه دراستان با اشاره به اینکه متأسفانه خدا درمانی در جامعه فراموش‌شده است افزود: اگر انسان روح معنویت داشته باشد و از خدا بترسد، بسیاری از مشکلات، گرفتاری‌ها، انحراف‌ها و بی‌دینی‌ها حل می‌شود و بهتر می‌توانید جامعه و مردم را درمان کنید.

آیت‌الله ناصری پیش از ظهر امروز سه شنبه 15 اسفند ماه در جلسه کمیته خواهران سازمان بسیج جامعه پزشکی یزد ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) افزود: برای پیشگیری از بیماری‌ها باید یک کتابچه‌ای تنظیم شود که این کتاب بتواند در مدرسه‌ها از ابتدایی تا آخر مدرسه به مراحل مختلف تزریق شود و دستورات سبک زندگی ازنظر صاحب‌نظران را در این کتابچه بنویسید.

انتهای پیام/ی

آموزش  بهداشت، سلامت و سبک زندگی در مدارس و دانشگاه ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.