امام‌جمعه اردکان گفت:روحیه اشرافی گری در جامعه به‌ ویژه در بین مسئولان موجب ایجاد و گسترش فاصله طبقاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛حجت الاسلام سید اسماعیل شاکرامام‌جمعه اردکان گفت:وجود روحیه اشرافی گری در جامعه و به‌ویژه در بین مسئولان موجب ایجاد و گسترش فاصله طبقاتی می‌شود کمک به دیگران نوعی یاری‌دادن به دین است هرکسی در هر مسئولیتی قرار دارد می‌تواند با انجام صحیح کار خود بهشت را بخرد و یا باکم کاری و کوتاهی کردن جهنم را بخرد.

 امام‌جمعه اردکان با اشاره به لزوم توجه همه‌جانبه در رسیدگی به مستضعفان و محرومان گفت: رسیدگی به مسائل فرهنگی نیازمندان از مسائل مالی بسیار مهم‌ است.

حجت الاسلام  شاکر با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به بیان گوشه‌ای از سیره اهل‌بیت و ائمه معصومین درزمینهٔ انفاق و کمک به نیازمندان پرداخت و گفت: گذشتن از دنیا و مادیات نزد خداوند ارزش فراوانی دارد.

ما هم اگر بتوانیم در زندگی خود از پول و مادیات بگذریم ازنظر جایگاه انسانی و معنوی ارتقا پیدا خواهیم کرد ارزش دادن به امور دنیوی موجب زمین‌گیر شدن روح انسان می‌شود تربیت انسان برای گذشتن از دنیا و رفع گرفتاری دیگران ازجمله اهداف انفاق در دین اسلام است.

امام‌جمعه اردکان در ادامه از خدمات کمیته امداد در رسیدگی به محرومان تشکر و قدردانی کرد و گفت: ارتجاع یکی از خطرات و آفت‌های انقلاب است و مصداق بارز ارتجاع این است که ما به مستضعفان و نیازمندان اهمیت ندهیم.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ و رسیدگی فرهنگی به نیازمندان اظهار داشت: ما خانواده‌های نیازمندی را می‌بینیم که ازنظر فرهنگی در سطح پایینی قرار دارند که حتی با پرداخت پول هم مشکل آن‌ها حل نمی‌شود و این آفت بزرگی است و ما باید ازنظر فرهنگی به آن‌ها رسیدگی کنیم روحیه قناعت یک صفت فرهنگی است رسیدگی به مسائل فرهنگی نیازمندان از مسائل مالی بسیار مهم‌تر است.

در ابتدای این دیدار، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اردکان گزارشی از فعالیت‌های این نهاد در راستای خدمات‌رسانی به نیازمندان و افراد تحت پوشش را ارائه کرد.
انتهای پیام/ ی

لزوم توجه همه‌ جانبه به مستضعفان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار