یک کارشناس بازار کار گفت: طبق آمار؛ نرخ بیکاری پایین آمده اما تعداد بیکاران افزایش داشته است.

افراد منتقد به بازار کار نقدی همراه با پیشنهاد داشته باشندبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شهروز فرجامی کارشناس بازار کار در نشست تخصصی کالبد شکافی آمار های اشتغال و بیکاری اظهار کرد: نرخ تورم ۱۰ درصد است اما این به معنای میزان افزایش قیمت کالای ویژه نیست؛ کما اینکه گاهی افزایش نرخ یک کالا بیشتر از میزان تورم اعلامی است.

وی افزود: تورم به معنای میزان افزایش نسبی کالاهاست و یکی از اقلام به خصوص را نمی توان ملاک قرار داد.

فرجامی ادامه داد: از سال ۸۴ به بعد نرخ بیکاری روال کاهشی را پیش گرفت اما عده ای معتقد بودند احتساب یک ساعت کار در مرکز آمار موجب کاهش این آمارها شده است، در حالیکه باید از دیدگاه های سیاسی دوری کرد، چراکه افراد شاغل بر اساس ساعت کار دسته بندی می شوند و در گروه های مختلف جا می‌گیرند.

وی بیان کرد: هرچند که آمارگیری ها مطابق استانداردهای بین المللی است اما با این حال افراد منتقد باید فارغ از جهت گیری های سیاسی، نقدی همراه با پیشنهاد مطرح کنند.

فرجامی تصریح کرد: در بررسی آمار برخی از سال‌ها متوجه می شویم که نرخ بیکاری پایین آمده اما تعداد بیکاران افزایش داشته است. علت این امر را می‌توان در تعداد افراد خواهان کار و جامعه کاری متقاضی نیروی کار جست که در سال های های مختلف آماری تفاوت دارد.

این کارشناس بازار کار در خاتمه گفت: در سال ۹۵ کمترین میزان دانشجو مشغول به تحصیل در کشور وجود داشت، در همین زمان آمار افراد متقاضی کار افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمار ، اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار