سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گناوه گفت: دوره آموزشی توجیهی به منظور پیشگیری از حوادث تلخ و تشویق به اجرای برنامه‌های شاد با رویکرد پرهیز از خشونت در چهارشنبه سوری در مدارس این شهرستان درحال برگزاری است.

دوره آموزشی پرهیز ازخشونت درچهارشنبه سوری در مدارس گناوه برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ولی سیفی گفت : در این دوره جنبه‌های مثبت چهارشنبه آخرسال به عنوان یک آیین سنتی به دانش آموزان آموزش و آسیب‌هایی که می‌تواند آنان را تهدید کند گوشزد می‌شود.

وی اضافه کرد: چهارشنبه سوری سنتی برجای مانده از گذشتگان است که با نشاط و دوری از هرگونه اعمال ناشایست و خشونت آمیز باید اجرا و اجازه ندهیم به کانونی برای میدان نبرد تبدیل شود.

سیفی اظهارکرد: به والدین توصیه می‌شود در شب چهارشنبه آخر سال در کنار فرزندان خود باشند و آن‌ها را تنها نگذارند و با همراهی یکدیگر به بازی‌های گروهی و بانشاط بپردازند.

سرپرست سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری گناوه گفت: والدین باید مخاطرات مواد محترقه و انفجاری را به فرزندان خود گوشزد کرده و مراقب باشند از این وسایل خطرناک نه تنها در چهارشنبه سوری بلکه در دیگر برنامه‌های شاد استفاده نکنند.

وی بیان کرد: باتوجه به اینکه مواد محترقه اثرات مخرب بسیاری روی روح وروان بویژه شنوایی و بینایی دارد، مردم باید در چهارشنبه آخر سال با روش‌های سنتی که از گذشته وجود داشته، این آیین را اجرا تا سال جدید را با کامیابی و نشاط در کنار خانواده‌های خود آغاز کنند.

آیین چهارشنبه سوری در بندرگناوه در شمال استان بوشهر یک روز پس از شهر‌های دیگر ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

برگزاری دوره آموزشی پرهیز ازخشونت درچهارشنبه سوری در مدارس گناوه

برچسب ها: نوروز ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.