رئیس دانشگاه علمی کاربردی گفت: دانشگاه علمی کاربردی در مسیر اشتغال‌زایی عملکرد مطلوبی داشته و تاکنون موفق عمل کرده است.

امروز نظام آموزشی کشور می تواند سهم بسزا در ایجاد اشتغال کشور داشته باشدمحمدحسين امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: نقش آموزش مهارتی در تولید اشتغال یکی از موضوعات مورد تاکید همه دستگاهای مهم نظام به ویژه وزارت علوم است.

وی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه علمی کاربردی در مسیر اشتغال‌زایی عملکرد مطلوبی داشته و تاکنون موفق عمل کرده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد: مهارت و فناوری از عوامل اصلی رشد و توسعه اقتصاد پایدار در کشورها است و به همین منظور آموزش‌های مهارتی، نقش مهمی را در افزایش اشتغال مولد، بهبود فضای کسب و کار، استفاده بهینه از فرصت‌ها و افزایش کارآیی اقتصاد مقاومتی در درون جامعه بر عهده داشته است و بهبود کیفیت زندگی مردم را به همراه دارد.

امید اظهار داشت: دانشگاه‌های ما نگاه‌های خوبی به آموزش دارند اما ما در حوزه آموزش و تربیت نیروی انسانی نیازمند نگاه‌های کلی هستیم. بنابراین لازم است روسای دانشگاه‌ها جایگاه خود را در هر منطقه آمایشی تعریف کنند و این کار نیز مستلزم داشتن نگاه به آینده و کلی‌نگری است.

وی گفت: این فعالیت‌ها باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و همیشه در این مسیر حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: امروز مهارت آموزی و کارآفرینی نقش برجسته ای در کشور دارد بسیاری از کشورها برای ایجاد و افزایش اشتغال تاکید بسیاری بر این 2 موضوع می‌کنند.

امید اضافه کرد: آموزش به طور کلی به ایجاد تغییر در رفتار فرد می‌انجامد اما اجرای برنامه‌های آموزشی علاوه بر تغییرهای مثبت رفتاری، مزایای دیگری از جمله افزایش بهره وری و کارایی، تحرک اجتماعی، پیشرفت شغلی، گسترش خلاقیت و نوآوری را در پی دارد.

عوامل برون‌رفت از معضل بیکاری

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد: یکی از راه‌های مهم برون رفت از معضل بیکاری، کارآفرینی و افزایش سطح مهارت افراد محسوب می‌شود و فقدان این 2 فاکتور از موانع اصلی در ساماندهی به بحران بیکاری است.

امید تاکید کرد: امروز نظام آموزشی کشور می‌تواند سهم زیادی در ایجاد اشتغال کشور داشته باشد، البته فقدان آموزش‌های مهارتی در جامعه پیامدهای منفی را نیز به دنبال دارد که گسترش مبحث مدرک گرایی یکی از این پیامدهای نامطلوب است زیرا دانش آموختگان نمی توانند شغل مناسب خود را پیدا کنند به این ترتیب آمار بیکاری افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار