۵ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری مازندران سال آینده به سامانه نوین آبیاری تجهیز می‌شود.

حیدرپور رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، با بیان اینکه ذخیره سازی آب‌های سطحی راندمان آبیاری در زمین‌های شالیزاری را افزایش می‌دهد، گفت : ۵ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری مازندران سال آینده با استفاده از تکنولوژی جدید به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز می‌شوند.

وی افزود: مصرف آب در بخش کشاورزی با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در زمین‌های شالیزاری ۵۰ درصد صرفه جویی می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: افزایش راندمان آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب از اهداف توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار در مزارع و باغات است.

حیدرپور با بیان اینکه در سفر دولت یازدهم ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی زمین‌های کشاورزی مصوب شد، افزود: ۴۰ میلیارد تومان تاکنون برای تجهیز ونوسازی بیش از ۵ هزارهکتار اززمین کشاورزی مازندران پرداخت شد.

وی گفت: براساس برنامه امسال برای لوله گذاری، آبیاری تحت فشار و تجهیز و نوسازی بیش از ۸۵ درصد کمک بلاعوض دولت به کشاورزان متقاضی پرداخت کرد تا تا کارایی و کشت برنج و محصولات کشاورزی افزایش یابد.

حیدرپور را مقابله با بحران کم آبی را بهره گیری از روش تناوبی آبیاری در جهاد کشاورزی استان بیان کرد و افزود: این روش موجب صرفه جویی ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب پارسال در مزارع برنج استان شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی مازندران مهمترین دغدغه فصل زراعی برنجکاری در پیش رو را کمبود آب دانست وگفت: آمار کاهش بارندگی که موجب کم شدن حجم ذخیره آب پشت سد‌ها و آب بندان‌های استان شده است، شالیکاری آینده را نگران کننده کرده است.

وی اجرای طرح تجهیز آبیاری تحت فشار در زمین‌های کشاورزی را امری ضروری برشمرد و افرود: یکی از راه‌های بهره وری آب، بکارگیری از ماشین آلات و تکنولوژی جدید کشاورزی است.

انتهای پیام /ر

صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی با اجرای طرح آبیاری تحت فشار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.