طرح آبیاری تحت فشار در ۱۷۴ هکتار از باغات و مزارع بهشهر اجرا شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خلیل حقیقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: از سال گذشته تاکنون طرح آبیاری تحت فشار در ۱۷۴ هکتار از باغات و مزارع این شهرستان اجرا شد.

وی با بیان اینکه افزایش راندمان آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب از اهداف توسعه سیستم‌ های آبیاری تحت فشار در مزارع و باغات است، درخصوص مزایای استفاده از این روش افزود: صرفه جویی ۶۰ تا ۷۰ درصدی آب نسبت به روش سنتی و غرقابی، جلوگیری از رویش علف‌های هرز مزارع و باغات، کاهش چشمگیر هزینه‌های کارگری برای آبیاری، تغذیه بهتر و راحتتر مزرعه با کود‌های شیمیایی قابل حل در آب با استفاده از تانک کود، مدیریت بهتر آبیاری مزرعه توسط کشاورز، افزایش محصول و درآمد کشاورز به دلیل تامین نیاز واقعی آب و مواد معدنی و آلی گیاه از مزیت‌های اجرای آبیاری تحت فشار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: از سال ۹۵ تاکنون طرح آبیاری تحت فشار در ۱۷۴ هکتار از باغات و مزارع این شهرستان با تخصیص اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرا شد.

حقیقی افزود: این طرح به صورت تجمیعی با اعتبار ۷۴۰ میلیون تومان در ۶۷ هکتار از باغات اراضی شیبدار روستا‌های فتکش و ارضت و ۱۰۷ هکتار بصورت غیرتجمیعی با ۴۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات بلاعوض سهم دولت در این شهرستان عملیاتی شده است.

انتهای پیام/ م
اجرای آبیاری تحت  فشار در مزارع بهشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.