طبق مصوبه مجلس تعیین هر گونه تکلیف خارج از مجوز و مقررات برای استفاده منابع صندوق توسعه ملی ممنوع شد.

تعیین تکلیف خارج از مجوز برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ممنوع شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز طی بررسی گزارش کمیسیون تلفیق برای رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۹۷ یک بند به عنوان بند الحاقی (۳) تبصره (۴) الحاق کردند.

بر اين اساس، به موجب بند الحاقی ۳ تبصره ۴ لایحه بودجه سال ۹۷، تسهیلات بند‌های «و» «ز» با شرایط زیر اختصاص می‌یابد:

۱- تسهیلات مذکور در بودجه‌‌های سنواتی ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۳ منظور و به حساب صندوق توسعه ملی واریز گردد.

۲- برنامه عملیاتی و جریان وجوه (با رویکرد بودجه‌ریزی عملیاتی) با تاکید بر تعیین اهداف و تعهدات دولت برای هر یک از موارد تهیه شده و به تائید سازمان برنامه و بودجه برسد.

۳- گزارش عملکرد شش ماهه این مجوز توسط سازمان برنامه و بودجه و هیأت نظارت صندوق توسعه به طور مستقل تهیه و ارسال شود.

۴- تعیین هر گونه تکلیف خارج از این مجوز در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ و مقررات برای استفاده و تخصیص منابع صندوق توسعه ملی ممنوع است.

۵- گزارش نظارتی تبصره (۴) قانون بودجه ۱۳۹۶ توسط سازمان برنامه و بودجه و هیأت نظارت صندوق توسعه ملی به طور مستقل تهیه و ارسال شود.

۶- اصلاحات ساختاری و نهادی و اجرایی به منظور افزایش درآمدها، کاهش هزینه‌ها در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون برنامه ششم (به ویژه رعایت قوانین مالی مندرج در ماده «۷» و جدول شماره ۴) و جهت تامین منابع اجرای طرح‌های مشمول این مجوز در سال‌های آتی از محل منابع بودجه عمومی (بدون استفاده از منابع صندوق توسعه ملی) ضروری است.

گفتني است، در بند «و» اين تبصره آمده است به منظور تحقق اهداف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه، به دولت اجازه داده می‌شود معادل مبلغ یکصد و چهل و سه هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد ریال از ورودی سال ۱۳۹۷ صندوق توسعه ملی برداشت و منابع حاصله را به ردیف درآمد عمومی به شماره طبقه‌بندی ۳۱۰۷۰۵ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

همچنین طبق بند «ز» این تبصره به دولت اجازه داده می‌شود به منظور تکمیل طرح انتقال آب کشاورزی با لوله به ۴۶ هزار هکتار اراضی دشت سیستان مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار را از منابع صندوق توسعه ملی به صورت تسهیلات با نرخ سود متعارف نظام‌نامه آن صندوق برداشت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار