آیین تودیع و معارفه رئیس اموزش و پرورش دلوار با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در سالن آموزش و پرورش دلوار برگزار شد.

آئین تودیع و معارفه رئیس قدیم و جدید آموزش و پرورش دلوار برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالناصرغلامی معاون اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر در آیین تودیع و معارفه رئیس آموزش و پرورش دلوار گفت: باید با همدلی و همراهی همه فرهنگیان و همه کارکنان و مسوولان باید مشکلات آموزش و پرورش را پشت سر گذاشت بنابراین باید آموزش و پرورش را از خودمان بدانیم و گردش مدیران را نفی مدیران سابق ندانیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است، گفت: بسیاری از تصمیم‌ها برای این نهاد در شورا‌های مختلف زیرمجموعه شورای عالی آموزش و پرورش گرفته می‌شود.

غلامی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش چند سیاست کاری برای خود تعریف است که می‌توان از جمله ساماندهی نیرو‌های انسانی، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن بودجه و توسعه مشارکت‌های مردمی را از جمله این سیاست‌ها دانست.

معاون اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: زارعی مدیر سابق از فرهیختگان فرهنگی و دارای شناسنامه فرهنگی و سیاسی شناخته شده‌ای بود که از مفاخر شهرستان تنگستان در حوزه فرهنگ است.

ایجاد تغییر و تحول نظام آموزشی

رضا زمانی رئیس جدید آموزش و پرورش دلوار نیز اظهار داشت: هر تغییر و تحولی در این حوزه با توجه به نگرش آموزش و پرورش در جهت رسیدن به اهداف و آرمان‌های آموزشی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به سوگند خداوند به قلم در قرآن کریم، خاطرنشان کرد: قلم به عنوان ابزار علم بوده و مهارت استفاده از این ابزار برعهده معلمان است.

زمانی گفت: برای تغییر و تحول نظام آموزشی میتوان با توجه به نقش غیرقابل انکار معلمان در دوران قبل از انقلاب به تشویق و ترغیب جوانان و دانش آموزان در راستای زمینه سازی برای انقلاب اسلامی اشاره کرد تا موفقیت‌های روز افزون این منطقه را بزودی شاهد باشیم.

وی یادآورشد: تاریخ ایران نشان می‌دهد که همیشه تغییر و تحول در کشور براساس نظر و رأی مردم انجام می‌شودو در این منطقه با کمک اولیاء و مربیان بزودی این تغییرات رقم زده می‌شود.

ارتقا سطح اموزشی و علمی در دلوار

حسین زارعی رئیس سابق اداره آموزش و پرورش دلوار نیز در ادامه آموزش و پرورش را مهم‌ترین نهاد فرهنگی و اصلی‌ترین پایگاه مردمی اعلام کرد و افزود: اشاعه قانون پذیری، مسئولیت جویی از رسالت‌های اصلی این نهاد است.

وی با بیان گوشه‌ای از اقدامات آموزش و پرورش دلواردر حوزه ساماندهی منابع انسانی تلاش‌های صورت گرفته در سه سال گذشته را سازنده و قابل دفاع و پیشرفت ارزیابی کرد.

زارعی بیان کرد: منطقه دلوار در گذشته فاقد بسیاری از امکانات و تجهیزات آموزش و رفاهی بود که خوشبختانه توانستیم با تلاش همکاران با ایجاد تغییر و تحول پیشرفت‌های علمی و ارتقای آموزشی درمنطقه دلوار را مشاهده کنیم.

وی پرداختن به عدالت آموزشی از لحاظ کمی و کیفی را در زمان مدیریت خود مهم دانست و یادآور شد: با همدلی و همیاری برای ارتقای آموزش‌وپرورش در هر نقطه‌ای و سمتی که هستیم باید قدم‌های اساسی برداریم.

رئیس سابق اداره آموزش و پرورش دلوار با بیان اینکه آموزش و پرورش دلوار در حوزه آموزش، پرورش و عمران بسیار خوب عمل کرده است، گفت: با وجود مشکلات فراوان کسب این موفقیت‌ها بسیار مهم و حائزاهمیت است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه توانستیم با تلاش همکاران و ایجاد تغییر و تحول شاهد پیشرفت‌های علمی و ارتقای آموزشی در منطقه باشیم.

در پایان این مراسم از تلاش‌ها و زحمات عبدالله رنجی رئیس سابق اداره آموزش و پرورش شفت تقدیر و تشکر و سالار نجفی به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.