سناتور‌های آمریکایی از حزب‌های دموکرات و جمهوری‌خواه طرح جدیدی را برای تخصیص بودجه به منظور تامین امنیت مدارس پیشنهاد دادند.

پیشنهاد یک قانون جدید برای تامین امنیت مدارس آمریکا پس از تیراندازی مرگبار دبیرستان فلوریدابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یواس‌اِی تودی، «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا و یک گروه 21 نفره از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات روز دوشنبه حمایت خود از طرحی برای افزایش امنیت مدارس آمریکا اعلام کردند. این طرح در واکنش به تیراندازی در دبیرستانی در فلوریدا که به کشته شدن 17 نفر منجر شد، پیشنهاد شده است.

این طرح در صورت تصویب بودجه‌ای را به مدارس اختصاص می‌دهد تا با استفاده از آن، اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای توقف خشونت در مدارس و تامین امنیت آنها انجام دهند. اما این طرح شامل بررسی سوابق دارندگان یا خریداران سلاح و کاهش دسترسی به سلاح نمی‌شود.

کاخ سفید گزارش داد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، از این طرح و طرح‌های دیگری که مقامات را مجاب می‌کند به سامانه ملی بررسی سوابق جنایی گزارش دهند؛ حمایت می‌کند.

«اورین هچ» سناتور ایالت یوتا، حامی اصلی طرح مذکور است. این طرح در ایالت یوتا موفق بوده است و سناتور هچ قصد دارد آن را در بخش‌های دیگر آمریکا نیز توسعه دهد.

هچ در بیانیه‌ای گفت: قرار دادن این منابع مهم در دسترس دانش‌آموزان به شکلی باورنکردنی موفقیت‌آمیز بوده است. این طرح از وزارت دادگستری می‌خواهد منابع مالی لازم را برای موارد زیر تامین کند:

  • دانش‌آموزان، کارکنان مدرسه و نیروهای اجرای قانون را برای شناسایی علائم خشونت آموزش دهد.
  • زیرساخت‌های امنیتی مدارس را بهبود دهد.
  • گروه‌های مداخله در بحران را توسعه دهد و تهدیدهای موجود در مدارس را ارزیابی کند.
  • همکاری مدارس و نیروهای اجرای قانون باید بهبود دهد.

«ایمی کلاوبشار» سناتور ایالت مینه‌سوتا، که از طرح فوق حمایت می‌کند در این خصوص گفت: «این لایحه فقط بخشی از راه حل است. من معتقدم ما باید قوانین امنیتی دیگری را در رابطه با سلاح‌ها و بررسی سوابق بین‌المللی تصویب کنیم».

سازمان «سندی‌هوک پرامیس» که پس از تیراندازی در مدرسه ابتدایی سندی هوک در نیوتاون در سال 2012، شکل گرفت نیز از طرح فوق حمایت می‌کند. یک قانون امنیت سلاح دیگر که در روز دوشنبه پیشنهاد شد به ایالت‌ها برای اجرای قوانین موجود درباره کسانی که سعی می‌کنند از روش‌های غیرقانونی سلاح بخرند، کمک می‌کند.

چندی پیش تیراندازی در دبیرستان «استونمن داگلاس» در پارکلند فلوریدا به کشته شدن 17 نفر منجر شد. «نیکلاس کروز» 19 ساله –مهاجم مسلح دبیرستان مذکور از یک سلاح تهاجمی اِی‌آر-15 برای کشتن قربانیان استفاده کرد. پس از این حادثه فعالان حامی کنترل حمل سلاح در آمریکا به طور گسترده اعتراض خود را بیان کردند و از مسئولان و مقامات خواستند برای جلوگیری از چنین حوادثی اقدامات جدی انجام دهند. حال قانونگذاران آمریکا برای تصویب یک قانون کارآمد دچار کشمکش شده‌اند، اما تاکنون به نتیجه قابل توجهی نرسیده‌اند.

انتهای پیام/

پیشنهاد طرحی جدید در کنگره برای تامین امنیت مدارس آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار