شماری از جمهوری‌خواهان آمریکا با ابراز نگرانی از عواقب تصمیم رئیس‌جمهور این کشور برای اعمال تعرفه‌های وارداتی، از او خواستند از این تصمیم صرفنظر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، قانونگذاران جمهوری خواه روز گذشته (دوشنبه) از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخواست کردند که از تصمیم خود برای اعمال تعرفه روی واردات فولاد و آلومینیوم منصرف شود؛ زیرا این تصمیم اقتصاد آمریکا را به خطر می اندازد.

«پال رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با ابراز نگرانی به عواقب این تصمیم ترامپ، از وی درخواست کرد که این تعرفه ها را اعمال نکند. رایان گفت: ما به شدت از عواقب جنگ تجاری نگران هستیم و از کاخ سفید درخواست می کنیم که از عملی کردن چنین تصمیمی منصرف شود. طرح اصلاح مالیاتی اخیر باعث بهبود وضع اقتصاد شده است و ما نمی خواهیم چنین دستاوردی را به چالش بکشیم.

«کمیته راه و روشهای مجلس نمایندگان آمریکا» که همه امور مالیاتی و تعرفه های دولت آمریکا در حوزه اختیارات آن است، در تلاش برای ارسال یک نامه به ترامپ است تا از وی درخواست کند که تعرفه های وارداتی را به گونه ای محدود کند که فقط بر روی برخی از محصولات که به صورت ناعادلانه معامله می شوند، اثر بگذارد. اعضای این کمیته در حال حاضر در حال جمع آوری امضاهای بیشتری برای این نامه هستند تا آن را برای دونالد ترامپ ارسال کنند.

کمیته راه و روشهای مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: پرزیدنت ترامپ هنوز در این خصوص تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است. این کمیته قصد دارد به کاخ سفید دسترسی پیدا کند تا این مشکل را حل کند.

کمیته مالی مجلس سنا هم یک نامه مشابه به کاخ سفید و همچنین تعدادی از گروه های محافظه کار ارسال کرده است تا با کمک آنها بتواند دونالد ترامپ را از تصمیم برای اعمال تعرفه های وارداتی منصرف کند.

«اورین هچ»، سناتور جمهوریخواه ایالت یوتا در سنای آمریکا و رئیس این کمیته مالی ابراز امیدواری کرد که این تلاشها می تواند نتیجه بخش باشد و ترامپ در نهایت از اعمال تعرفه ها صرفنظر خواهد کرد.

این در حالی است که به نظر می رسد رئیس جمهور آمریکا قصد ندارد از تصمیم خود صرفنظر کند. رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که برای حمایت از تولیدکنندگان آمریکایی، تعرفه های 25 و 10 درصدی بر روی واردات فولاد و آلومینیوم اعمال خواهد کرد. ترامپ پس از اعلام این خبر هم بارها از تصمیم خود حمایت کرد و گفت که به هیچ وجه از این تصمیم عقب نشینی نخواهد کرد.

وی حتی روز گذشته هم اعلام کرد که اکنون زمان تغییر فرا رسیده است و باید آمریکا را دوباره قدرتمند کرد. این تصمیم ترامپ باعث ایجاد تنشهایی در سطح جهان شده است. تاکنون اتحادیه اروپا، کانادا، برزیل، انگلیس و دیگر کشورها، آمریکا را تهدید کرده اند که در صورت اعمال چنین تعرفه هایی، آنها هم تلافی خواهند کرد.


انتهای پیام/

تلاش جمهوری‌خواهان برای منصرف کردن ترامپ از اعمال تعرفه‌های وارداتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار