رئیس مرکز بهداشت سراوان گفت : طرح سمپاشی بیش از ۷۵۴ واحد مسکونی با هدف ریشه کنی پشه ناقل بیماری مالاریا در سطح شهرستان سراوان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، بزرگزاده رئیس مرکز بهداشت سراوان  گفت: طرح سمپاشی بیش از ۷۵۴ واحد مسکونی با هدف ریشه کنی پشه ناقل بیماری مالاریا در سطح شهرستان سراوان آغاز شد.

وی افزود: نظر به وجود بارندگی و تجمع آب‌های راکد دومین دوره طرح سمپاشی کانون‌های آلوده در سطح شهرستان را توسط تیم سمپاشی با هدف سمپاشی ۷۵۴ واحد مسکونی از امروز آغازشد.

عبدالحمید بزرگزاده با اشاره به مرزی بودن شهرستان سراوان و همسایگی با کشور پاکستان که یکی از کانون‌های اصلی این بیماریست افزود: با اجرای این طرح توانسته ایم از ۳۷۳ کانون آلوده در سال ۹۲، ۳۳۱ کانون را از وجود بیماری پاکسازی نمایم؛ بعلاوه، ۴۲ کانون مشکوک نیز تحت نظارت ومراقبت ویژه قرار دارند و اکنون شاهد پاکسازی بالای ۹۰ درصد را در این کانون‌ها هستیم.

وی با اعلام این مطلب که این طرح در مناطق مسکونی حومه شهر و روستا‌های شهرستان با حضور اکیپ‌های مجهز مرکز بهداشت آغاز شده و تا بیست روز ادامه دارد گفت: پس از اتمام دوره، کلاس‌های آموزشی ویژه پرسنل و شهروندان جهت پیشگیری و علایم و شیوه‌های شناخت این بیماری بصورت دوره‌ای برگزار میشود.

انتهای پیام/ع

پاکسازی و حذف پشه مالاریا در سراوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار