باتلاش تیم بهداشتی؛

کاهش ابتلا به بیماری مالاریا در سراوان

آمار مبتلایان به مالاریای فالسیپاروم در سراوان کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، ‌مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان گفت: با تلاش شبانه روزی تیم‌های بهداشتی شبکه بهداشت و درمان سراوان، آمار مبتلایان به مالاریای فالسیپاروم و ویواکس به ترتیب 100 و 53 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.


دکتر رضا رضازاده در شورای بهداشت این شهرستان افزود: از 158 مورد مثبت مبتلا به مالاریا در سال 1393 حدود 147 مورد ويواكس و 11 مورد فالسيپارم بودند.


وی ادامه داد: امسال 8 مورد جدید مبتلا به ويواكس گزارش شده که از این تعداد 3 مورد انتقال محلی و‌ 5 مورد وارده از کشورهای همسایه بوده است كه نسبت به مشابه سال گذشته 53 درصد كاهش موارد بوده و در فالسيپارم صد در صد كاهش داشته‌ايم، به گونه‌ای که آمار مبتلایان جدید این نوع به صفر رسید.


رضازاده تصریح کرد: با هدف کنترل بیماری و پیشگیری از انتقال، ساليانه دو نوبت عمليات سمپاشي در کانون های آلوده این شهرستان انجام می‌شود.


وی توزيع پشه بند آغشته به حشره کش، لاروكشي، عمليات مه پاشي وبرگزاري كلاسهاي آموزشي براي تمامی کارکنان را از جمله اقدامات موثری برشمرد که منتج به کاهش قابل توجه آمار مبتلایان شد.


وی ابراز امیدواری کرد: در هيچ شهرستاني از كشور مورد انتقال محلي بيش از يك مورد در ده هزار نفر جمعيت نداشته باشيم وتا سال 1398 انتقال محلي از كشور حذف شود.

 

انتهای پیام/گ

حذف انتقال محلی مالاریا/ کاهش ابتلا به مالاریا در سراوان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار