رونمایی از در‌های حرم حضرت مسلم بن عقیل در آبادان

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان آبادان گفت : درهای حرم مسلم ابن عقیل فردا در آبادان رونمایی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ یازع رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان آبادان گفت : در‌های حرم حضرت مسلم بن عقیل در آبادان ساخته شدند و فردا با حضور مسئولان استانی رونمایی می‌شوند.

سردار مکی یازع  افزود: در آبان سال گذشته توافق‌نامه‌ای با ستاد مرکزی عتبات عالیات کشور درزمینهٔ ساخت دو در بارگاه مسلم ابن عقیل منعقد شد و در این توافق‌نامه ساخت دو در به مردم خوزستان و شهرستان آبادان محول شد.

وی گفت: ساخت دو در حرم حضرت مسلم ابن عقیل از چوب ساج بوده و از روکش‌های نقره، مس، استیل و اندکی طلا استفاده‌شده است. همچنین عملیات قلم‌زنی، میناکاری، خاتم‌کاری، مونتاژ، گره چینی، نقره‌کاری و خوشنویسی بر روی آن‌ها صورت گرفته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آبادان بابیان اینکه  ساخت دو در حرم مسلم بن عقیل(ع) فرصتی بود  تا هنرمندان خوزستانی استعدادها و هنرهای مغفول مانده و ارادت خود به اهل‌بیت(ع) را به همگان نشان دهند، افزود: هزینه ساخت این درها به‌طور کامل از سوی مردم آبادان تأمین‌شده است.

وی گفت: این در‌ها از حدود یک سال و نیم پیش در حال ساخت بود و ازنظر ارتفاع و عرض بلندترین درهای حرم محسوب می‌شوند.

یازع  افزود: این دو در به احترام فرزندان مسلم ابن عقیل بهنام‌های محمد و ابراهیم نام‌گذاری شده‌اند و حدود 300 میلیون تومان از طریق کمک‌های مردمی برای  ساخت این دو در هزینه شده است.

رئیس ستاد عتبات عالیان بابیان اینکه این درها پس از رونمایی در آبادان به کوفه منتقل می‌شوند، گفت: شهروندان می‌توانند فردا ساعت 9 صبح برای بازدید و رونمایی این در‌ها به ستاد عتبات عالیات شهرستان آبادان مراجعه کنند.

انتهای پیام /د

ساخت درهای حرم مسلم ابن عقیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.