معاون امور زنان و امور خانواده ریاست جمهوری گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های دولت، باید ۳۰ درصد از پست‌های مدیریتی کشور در اختیار زنان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ معصومه ابتکار معاون امور زنان و امور خانواده ریاست جمهوری در جلسه شورای اداری استان قزوین افزود: تلاش دولت نگاه عادلانه و به دور از قومیت، جنسیت و نژاد است و نگاه جنسیتی در دولت به عنوان سیاست بالا دستی نگریسته مَی شود.

ابتکار اضافه کرد: هم اکنون ٧٥ درصد اشتغال در حوزه صنایع دستی مربوط به زنان است.

وی با بیان اینکه تعداد دختران تحصیلکرده بیشتر از پسران است گفت: سیاست دولت در حوزه اشتغال بیشتر توجه به زنان است.

معاون امور زنان و امور خانواده ریاست جمهوری گفت: یکی از آرمان‌های مهم انقلاب عدالت است و یکی از این عدالت‌ها عدالت جنسیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ابتکار با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه (س)، بر ضرورت تلاش برای معرفی ابعاد پنهان شخصیتی این بانوی بزرگوار تاکید کرد.

معاون ریس جمهور همچنین گفت: خانواه از مسائل پر اهمیت دولت است که در برنامه به آن توجه شده است.

استاندار قزوین هم در این جلسه استاندار برلزوم بهره گیری دولت و نظام از توان و ظرفیت زنان به عنوان نیمی از جمعیت استان در سپردن مسئولیت‌های مدیریتی تاکید کرد.

عبدالمحمد زاهدی افزود: تصدی مسئولیت‌های اجرایی توسط زنان در قزوین افزایش رضایتمندی‌ها را به همراه داشته و تجربه نشان داده در هر جا که یک زن مسئولیتی پذیرفته جدیت و حساسیت بیشتری داشته است.

وی، وجود احزاب، سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها را سه عامل مهم و تأثیر گذار در افکار عمومی دانست و گفت:: مدیران باید با استفاده از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به اهداف نظام تلاش کنند.

استاندار گفت: بخش عمده‌ای از پزشکان، کارشناسان در شورا‌ها در مجلس از بانوان هستند و امید داریم از این ظرفیت برای توسعه کشور بخوبی استفاده کنیم.

مرادیان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین هم بر ضرورت توانمند سازی زنان، حساس سازی سیاستمداران برای بکارگیری زنان در حوزه مدیریتی و رعایت عدالت جنسیتی در تمام مسائل تاکید کرد.

انتهای پیام/

حضور ابتکار در جلسه شورای اداری قزوین

برچسب ها: استانداری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.