رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد اتحادیه اروپا باید در مسئله وضع تعرفه‌های وارداتی از جانب واشنگتن از طریق سازمان تجارت جهانی اقدام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی جروزالم پست، روز دوشنبه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، اعلام کرد در صورتی که آمریکا برنامه پیشنهادی خود مبنی بر وضع تعرفه‌های مالیاتی بر واردات فولاد و آلومینیوم را به مرحله اجرا برساند، اتحادیه اروپا باید در سازمان تجارت جهانی اقدامات لازم را انجام دهد.

مکرون پس از دیدار با فرماندار ایالت کبک کانادا گفت این پیشنهاد آمریکا به منزله اتخاذ رویکرد «ناسیونالیسم اقتصادی» است. وی افزود تکیه کردن به ناسیونالیسم، جنگی را آغاز می‌کند که همه طرف‌ها در آن بازنده خواهند بود.

مکرون در گفتگو با خبرنگاران گفت: «در شرایط کنونی لازم است اتحادیه اروپا به سرعت و در چارچوب سازمان تجارت جهانی عمل کند.»

دونالد ترامپ هفته گذشته با اعلام تصمیم خود مبنی بر وضع تعرفه‌های مالیاتی بر واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا، واکنش شدید کشورهای جهان را برانگیخت. کانادا، اتحادیه اروپا و برزیل اعلام کردند در صورتی که کالاهای صادراتی آن‌ها به آمریکا مشمول این قوانین شود، اقدامات متقابلی را علیه واشنگتن در نظر خواهند گرفت.

انتهای پیام/

واکنش مکرون به  وضع تعرفه‌های مالیاتی بر واردات فولاد و آلومینیوم از سوی آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار