شهردار یزد گفت:تلاش ما بر این است که یزد را از نظر زیبایی برای دیگر شهر ها الگو قرار دهیم.

جمالی نژاد شهرداریزد در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: امسال با رویکرد یک یزد متفاوت تلاش ما بر این است که یزد را از نظر زیبایی برای دیگر شهر ها الگو قرار دهیم.

جمالی نژادافزود: در سال جاری در حوزه ی سخت افزاری و نرم افزاری ورود پیدا کرده ایم، در حوزه ی سخت افزاری اقداماتی نظیر درخت کاری بهینه صورت گرفته است که انشاءالله از این درختان به خوبی نگهداری خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه ی زیبا سازی تلاشمان بر این است که چهره ی شادی به شهر دهیم بر همین اساس رنگ آمیزی سطح شهر به نحوی انجام شود که رویکردش به سمت رنگ های شاد و انرژی بخش باشد.

شهرداریزد گفت:در این راستا گروهی از کارشناسان این کار را بر عهده گرفتند که تلاششان بر این بود که رنگ هایی را که شهر را سرزنده می کنند به کار ببرند.

جمالی نژاد افزو: با توجه به اینکه اقلیم شهر یزد خشک است  درختانی که کاشت می شود آنچنان سرزنده و سبز نیستند رنگ سبز را انتخاب کردیم و از آنجا که شهر یزد مصداق گنبد های فیروزه ای است رنگ فیروزه ای را برای رنگ آمیزی جدول ها مناسب دیدیم.
المان های ترافیکی خاصی را برای ایام عید در نظر گرفتیم.

شهرداریزد با اشهره به برنامه های فرهنگی گفت:برنامه های فرهنگی شهرداری از 18 اسفند ماه میلاد حضرت فاطمه (س) شروع شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی گفت: تلاش ما بر این است که این برنامه ها فقط محدود به محله ها و خیابان های اصلی نباشد بلکه آنها را در تمام محلات شهر به اجرا درآوریم.

شهرداریزد افزود:معرفی خاص از شهر یزد از دیگر برنامه های نوروز 97 است و مردم یزد نیز باید در این راستا همکاری داشته باشند و از برند مهمان نوازی خود استفاده کرده و سعی کنند از وسایل نقلیه شخصی خود کمتر استفاده کنند و فضای شهر را در اختیار مهمانان نوروزی قرار دهند تا ترافیک روانی در ایام نوروز داشته باشیم.

امسال برای اولین بار به صورت پایلوت چند دستگاه پاکسی را راه ادازی می کنیم که اگر موفق شد و مورد استقبال قرار گرفت آن را در بافت تاریخی گسترش خواهیم داد.

لازم به ذکر است پاکسی، همان دوچرخه است که کار جا به جا کردن مسافران را انجام می دهد.

انتهای پیام/ ی

شهر یزد ازنظر زیبایی  برای دیگر شهر ها الگو  می شود

برچسب ها: شهرداریزد ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.