فرمانده انتظامی مازندران از انهدام ۸ باند کلاهبرداری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۱۴۰ میلیارد ریالی کلاهبرداری‌ در استان  طی ۱۱ ماه امسال خبر داد و گفت: پلیس آگاهی این فرماندهی در این رابطه ۸ باند کلاهبرداری را متلاشی کرد.

وی از کشف ۸۵ درصدی کلاهبرداری‌ها در استان در این مدت خبر داد و افزود: بیشترین جرائم کلاهبرداری مربوط به کلاهبرداری با استفاده از مدارک جعلی و دریافت دسته چک بانکی، صدور چک بلامحل و کلاهبرداری‌های اینترنتی کارت به کارت بوده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که کلاهبرداری‌های اینترنتی و کلاهبرداری با چک‌های جعلی، فاقد اصالت و بلامحل از متداول‌ترین روش‌های کلاهبرداری است به شهروندان توصیه کرد: ضمن پرهیز از توجه به تماس‌هایی با پیغام برنده شدن آنان در مسابقات پیامکی، هوشیاری در معاملات اقتصادی و تأمل در انجام معاملات وسوسه انگیز از پذیرش چک‌های فاقد اصالت و خرید اشیاء گرانقیمت از افراد ناشناس خودداری کنند و هیچگاه رمز کارت عابر بانک خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

سردار میرفیضی توسل به روش‌های متقلبانه، سوء نیت و قصد فریب را از جمله خصوصیت کلاهبرداران عنوان کرد و افزود: اکثرا این افراد دارای ظاهری آراسته و قدرت بیان فوق العاده‌ای هستند که با مهندسی اجتماعی و کسب اعتماد طعمه‌های خود اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

وی از مردم، خواست برای جلوگیری از سوء استفاده کلاهبرداران و شیادان ضمن توجه به هشدار‌های پلیسی در صورت برخورد با چنین افرادی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

انتهای پیام/آ

باند کلاهبرداری متلاشی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.