مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان از برگزاری ۳۵ عنوان برنامه در هفته گرامیداشت شهدا در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن فریدون مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان سمنان در حاشیه نشست خبری خود در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان گفت : غرس سه هزار نهال به یاد سه هزار شهید در سراسر استان سمنان ، برگزاری جشن میلاد در 22 حسینیه شهید و 18 مرکز فرهنگی گلزار شهدا، تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی ودانش آموز، غبار روبی مزار شهدا برای تجدید میثاق با شهدا از برنامه های هفته گرامیداشت شهدا در استان سمنان است.

وی افزود : دیدار جمعی از اعضای خانوادهای شهدا و ایثارگران و همچنین کارکنان بنیاد شهید با نماینده ولی فقیه در استان و همچنین ائمه جمعه شهرستانها از جمله این برنامه ها است.

وی بازدید از 22 مدرسه شاهد در استان سمنان ، یادواره شهدای منابع طبیعی و اهداء خون کارکنان بنیاد شهید استان سمنان را نیز از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته شهدا در استان سمنان عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان سمنان اجرای دوطرح خادم به مخدوم وطرح سپاس با همکاری تمامی دستگاههای اجرایی، برگزاری همایش ویژه همسران شهداء و برگزاری مسابقات دارت را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد و تصریح کرد : مراسم کوهپیمایی جانبازان، برپایی ایستگاه های صلواتی و ایستگاه های سلامت در نماز جمعه، پیاده روی بانوان ایثارگر و برگزاری یادواره شهدا نیز در این هفته برنامه ریزی شده است.

فریدون گفت : بالغ بر یک هزار یادواره شهید دانش آموزی و 250 یادواره شهید در سال بین عموم مردم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در استان سمنان 34 شهید مدافع حرم داریم افزود : از این تعداد 25 شهید از تیپ فاطمیون هستند.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان سمنان گفت : به نسبت جمعیت استان سمنان در تقدیم شهدا سومین استان کشور، از نظر تعداد جانبازان دومین استان کشور، در تعداد رزمنده و ایثارگر رتبه اول کشور را داراست.

وجود 290گلزار شهدا در استان سمنان

وی از وجود 290 گلزار شهدا دراستان سمنان خبرداد و گفت: از این تعداد 180گلزار بطور صد درصد ، 110گلزار مرمت مجدد و70گلزاربا پیشرفت فیزیکی 30 تا 90درصد ساماندهی شده اند.

انتهای پیام / ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.