رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی گفت: مسئولان صندوق همراه رئیس‌جمهور در سفرهای استانی حاضر می‌شوند تا بتوانند فضای استان را به سمت دانش‌بنیان شدن تقویت كنند

فعالیت صندوق نوآوری و شکوفایی در استان‌ها گسترش میابدبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور که صبح امروز در وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به تحلیل جریان فناوری کشور جهت شناسایی ضعف‌ها گفت: در تحلیلی که صندوق نوآوری و شکوفایی انجام داده مشخص شده است که در حال حاضر پنج الی ۶ ضعف اساسی در حوزه خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد و نمونه اساسی آنها استارت آپ هایی هستند كه هنوز شرکت نشده‌اند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینكه در حال حاضر در ۱۷ استان كشور هنوز صندوق پژوهش و فناوری هنوز وجود ندارد، اظهار كرد: پارک‌های علم و فناوری می‌توانند هاب صندوق نوآوری و شکوفایی در استان‌ها باشند.

صندوق cvc پلی بین پارک‌های علم و فناوری و صنایع استان ها

وی ضمن تقسیم صندوق‌های پژوهش و فناوری به جامع vc و cvc گفت: اگر پارک‌ها موفق شوند صندوق vc تاسیس کنند؛ صندوق نوآوری و شکوفایی ۴۹ درصد هزینه آن را پرداخت می‌كند؛ صندوق cvc می‌تواند به عنوان پلی بین پارک‌های علم و فناوری و صنایع استان ها باشد.

سلطانی ادامه داد: پارک‌ها با یک صنعت وارد مذاکره می‌شوند و چند شرکت‌ دانش‌بنیان را به خدمت آن صنعت در می‌آورد و به این ترتیب شرکت‌ها تجربه مدیریتی و صنعتی کسب می‌کنند و به دنبال آن بازار آن صنعت را هم تامین می‌كنند.

رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی با اشاره به اینكه می‌خواهیم فعالیت خود را در استان‌ها گسترش دهیم، بیان كرد: مسئولان صندوق همراه رئیس‌جمهور در سفرهای استانی حاضر می‌شوند تا بتوانند فضای استان را به سمت دانش‌بنیان شدن تقویت كنند

وی یادآور شد: سعی می‌كنیم با استفاده حداکثری از اسناد بالادستی و آئین‌نامه‌ها به شركت های دانش بنیان خدمت‌رسانی كنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار