رئیس کمیسیون حقوقی گفت: در طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان سازوکارهای شناسایی و برخورد با مفسدان اقتصادی مشخص شده است،

تصویب طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان بیانگر عزم جدی نظام در برخورد با مفسدان اقتصادی استاللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، گفت: بنده این طرح را امضا کردم زیرا معتقدم این یک خواست عمومی است و باید به این موضوع ورود داشته باشیم.

وی ادامه داد: اکنون برخی باورهای صحیح و ناصحیح درباره اموال مسئولان در اذهان عمومی شکل گرفته است و برخی به طور ناصحیح معتقدند بسیاری از مسئولان دارای اموال نامشروع و فساد اقتصادای دارند.

ملکشاهی بیان کرد: براین اساس ما باید در جهت نجات اکثریت مسئولان کشور که سالم زندگی می‌کنند، چنین طرحی را تصویب کنیم و با شناسایی و معرفی مفسدان اقتصادی به جامعه اعلام کنیم حکومت و نظام با مفسدان برخورد جدی دارد.

نماینده مردم کوهدشت با بیان اینکه در این طرح تمامی سازوکارهای شناسایی و برخورد با مفسدان اقتصادی مشخص شده است، افزود: هیئتی متشکل از نمایندگان قوه قضاییه، سازمان بازرسی، وزارت اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی و همچنین روسای کمیسیون‌های حقوقی قضایی و اصل 90 به عنوان ناظر در طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان تشکیل می‌شود.

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس اظهار کرد: همچنین رئیس دیوان عالی کشور می‌تواند بر احکام این هیئت نظارت داشته باشند تا اگر این هیئت در قبال شخص یا مسئولی حکم اشتباهی داد،  شاکی بتواند به دیوان مراجعه کند و در نهایت گزارش کار به مجلس و مردم اطلاع داده می شود، البته در این هیئت برای مفسدان اقتصادی حکم صادر شده و اموال آنها در جهت اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی ضبط می‌شود.

ملکشاهی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا اسامی مفسدان اقتصادی به صورت شفاف به مردم اعلام می‌شود؟ گفت: براساس قانون جدید اعلام اسامی مفسدان مگر با مخالفت قاضی منعی ندارد.

نماینده مردم کوهدشت با تاکید براینکه اجرای طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان کار بسیار سختی بوده اما شدنی است، گفت: اگر در این موضوع نتوانیم به صورت صد در صدی هم به نتیجه برسیم، نباید ناامید شویم زیرا مسئولان با وجود نظارت جدی‌تر و دقیق‌تر بیشتر رعایت می‌کنند، البته اکثر مسئولان در کشور زندگی روشنی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
بهتر است تمامی حسابهای مالی و بانکی مسوولین وحتی مردم هم بررسی شود آنکس که حساب پاک است از محاسبه چه باک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
باید حسابهای بانکی و مالی تمامی مسوولین خویشاوندان دوستان آشنایان همکاران از گذشته ودر آینده مورد بررسی قرار گیرد
Germany
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
از مسئولان خواهشمندم با مفسدان اقتصادی برخورد جدی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
با مفسدان اقتصادی برخورد جدی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
سلام جلوی فساد را بگیرید
آخرین اخبار