رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: سرقت اطلاعات عابربانک از طریق دستگاه های کارتخوان مستقر در فروشگاه‌ها، بر خرید از مراکز معتبر خریداتفاق می افتد.

سرقت اطلاعات ازطریق عابربانک کارت خوانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛   سرهنگ علی کریمی  رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه  گفت: آمار کلاهبرداری در فضای مجازی بالاتر از اشکال دیگر کلاهبرداری است و به شگردها و شیوه های مختلفی انجام می شود.
وی گفت: هر آنچه که در کلاهبرداری از فضای حقیقی و واقعی انجام می شود، به شکل های پیچیده تری در فضای مجازی رخ می دهد.
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: یکی از اشکال رایج کلاهبرداری تماس با افراد است که به آنها اعلام می کنند شما برنده فلان مورد شده اید و با سوءاستفاده از سادگی افراد رمز دوم کارت آنها را دریافت و به صورت اینترنتی حساب و کارت آنها را خالی می کنند.

این مسئول با اشاره به «دستگاه اسکیمر» به عنوان یکی از روش های کلاهبرداری افراد گفت: اسکیمر دستگاهی است که در هنگام خرید افراد از مراکز خرید ممکن است مورد استفاده سارقان قرار گیرد و اطلاعات بانکی آنها را از طریق عابر بانک به دست آورده و حساب آنها را خالی کنند.

وی بر توجه دارندگان کارت های اعتباری در زمان خرید تاکید کرد و گفت: مردم علاوه بر خرید از مراکز معتبر باید به این موضوع توجه داشته باشند و دستگاه اسکیمر را با دستگاه کارت خوان اشتباه نگیرند در زمان خرید، سارقان اسکیمر را پشت دستگاه کارت خوان قرار می دهند و زمانی که کارت را در اختیار فروشنده قرار می دهیم کل اطلاعات ما را کپی می کند.

انتهای پیام/ز

 

دستگاه اسکیمر را با دستگاه کارت خوان اشتباه نگیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.