مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه روستاهای استان ظرفیت‌های خوبی برای بوم‌گردی دارند، گفت: از کسانی که بخواهند در این حوزه فعالیت کنند حمایت می‌شود.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج ؛  محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، گردشگری را محور توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و اظهار داشت: از مهم‌ترین مأموریت‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت از سرمایه‌گذاران برای ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری است.

وی با اشاره به نقش گردشگری در اشتغال، افزود: احداث و تکمیل پروژه‌های گردشگری و راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی از برنامه‌های این اداره‌کل در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستاهای این استان ظرفیت‌های خوبی برای بوم‌گردی دارند و از کسانی که بخواهند در این زمینه فعالیت کنند، حمایت می‌شود.

باقری با بیان اینکه در چند سال اخیر زیر‌ساخت‌های خوبی برای گردشگران داخلی و خارجی در استان فراهم شد، عنوان کرد: پرونده 30 واحد بوم‌گردی را به بانک معرفی کرده و برای احداث هتل چهارستاره، پارک آبی و رستوران‌های سنتی تسهیلات موردنیاز را جذب کردیم.

وی با بیان اینکه اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نخستین دستگاه اجرایی استان بود که پروژه‌های خود را به بخش خصوصی واگذار کرد، گفت: تاکنون سه پروژه را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم و در اوایل سال 97 هم چهار پروژه دیگر را واگذار می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد احداث چهار پارک اسکان در شهرهای بزرگ استان با اعتبار حدود پنج میلیارد را از دیگر اقدامات این اداره‌کل عنوان و بیان کرد: امسال 100 چشمه سرویس بهداشتی در مکان‌های گردشگری استان احداث کردیم.

انتهای پیام/ش

سرمایه‌گذاران حوزه بوم‌گردی کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.