عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هیئت دولت لازم است در برابر نقض برجام تمهیدات لازم را به عمل آورند.

عینی/// تمهیدات لازم وزارت دفاع، ارتش و سپاه در برابر نقض برجامبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی‌الله نانواکناری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه(13 اسفند) در نطق میان دستورخود، اظهار کرد: بار دیگر آمریکای جهان‌خوار در ادامه سیاست‌های ضد انسانی خود در مبارزه با نظام دینمدار ایران با حمایت از سلطنت‌طلبان مرتجع، منافقان کج اندیش، تروریست‌های داعشی و تکفیری پرده از چهره پلید خود برداشت، غافل از اینکه مردم ایران اسلامی مانند چهار دهه گذشته با عظمی از روی درایت و توطئه‌های کینه‌ورزانه آنها را نقش بر آب خواهند کرد.

وی افزود: این جانب سرباز همیشه انقلاب در برابر عظمت و شکوه این مردم سرافراز سر تعظیم فرود می‌آورم و از دولت انتظار دارم در مقابل کارشکنی‌های رئیس جمهور گستاخ آمریکا و برخی کشورهای وابسته جهت زیر سوال بردن اصول تفاهم نامه برجام با عظمی فولادین به پشتوانه اراده مردم، اجازه هیچ گونه خدشه در اجرای مفاد برجام را پذیرا نباشند.

نانواکناری تصریح کرد: وزارت دفاع، ارتش، سپاه پاسداران، بسیج و هیئت دولت لازم است در برابر نقض برجام تمهیدات لازم را به عمل آورند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: کلید واژه بنیادین متن انقلاب استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است و به فضل الهی در زمینه حفظ استقلال، میهن اسلامی در حوزه نظامی، ‌دفاعی، سیاسی و فرهنگی موفق عمل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب با آسیب شناسی مدبرانه اوضاع کشور بارها نسبت به مقاصد توطئه گران تذکر داده‌اند، با این وجود رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه،‌ رئیس مجلس در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری و مطالبات مردم چه تدبیر کارگشایی اندیشیده‌اید؟

نانواکناری تأکید کرد: آقای رئیس جمهور با توجه به حوادث نگران کننده دی ماه سال جاری، چرا نسبت به عملکرد غیرمسئولانه و سودجویانه موسسات مالی اقدامی عملی و جدی صورت نمی‌دهید؟ چرا اجازه موج سواری و سوء استفاده از کشور به بیگانگان و معاندان داده می‌شود؟ چرا به مطالبات مردم آسیب پذیر پاسخ راهگشا و درستی داده نمی‌شود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خطاب به وزیر کشاورزی افزود: آقای حجتی چرا با وجود اینکه یکی از صادرات مهم کشور خاویار است،  امروز حتی حداقلی از این محصول را صادر نمی‌کنیم؟

وی تأکید کرد: ‌آیا تاکنون از مجموعه شیلات بازدید کرده‌اید؟ انتظار می رود که بر حل مشکلات این حوزه اقدام جدی به عمل آورید.

نانواکناری افزود: آقای وزیر با توجه به تذکرات متعدد درباره بحران آب چرا به تجارب موثر گذشتگان که در حل بحران‌های آب‌بندهایی را ایجاد کرده بودند، توجه نمی‌کنید؟ سازماندهی 16 هزار آب‌بند در مازندران و 2هزار و 500 هکتار در شهرستان بابلسر و فریدون کنار می‌تواند با کمترین هزینه بیشترین بازدهی را در زمینه رفع کم آبی و ایجاد اشتغال در زمینه پرورش ماهی، توریست و ایجاد زیستگاه پرندگان مهاجر داشته باشد؛ لذا انتظار می‌رود وزارت نیرو با تخصیص اعتبارات لازم در جهت احیای آب‌بندهای مذکور اقدام جدی به عمل آورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: امیدوار بودیم که مشکلات آبی شهرستان بابلسر و فریدون کنار با بیش از 100 روستا حل شود، اما هنوز اقدام کارگشایی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور! اگر بر این باور هستید که ریشه کن کردن مفاسد اقتصادی، رانت و ناهنجاری‌های سیاسی- اقتصادی باید با اقدام قانونی و قاعده‌مند، حل شود، چاره‌ای جز عمل به دستورات امیرالمومنین ندارید که فرموده‌اند بر پیشانی انسان خائن مهر رسوایی زده و به جامعه معرفی کنید تا خار شود، لذا پیشنهاد می‌کنم اندوخته‌های اقتصادی مقامات کشوری را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید تا متخلفان شناسایی شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار