بزرگترین تصفیه خانه صنعت کاغذ سازی شرق کشور در مشهد با حضور معاون سازمان حفاظت محیط زیست افتتاح شد.

افتتاح بزرگترین تصفیه خانه صنعت کاغذ سازی شرق کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  حمید صالحی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی  گفت: این تصفیه خانه صنعت کاغذ سازی شرق کشور در کارخانه پردیس کاغذ پارسیان به ظرفیت ۶ هزار متر مکعب در بینالود نیشابور با حضور معاون محیط زیست انسانی سازمان، مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار و جمعی از مسئولان، به بهره برداری رسید.

وی گفت: افتتاح نخستین سایت مرکزی مدیریت و امحاء پسماند‌های پزشکی خراسان رضوی با مشارکت بخش خصوصی با حضور مسعود تجریشی معاون محیط زیست و جمعی از مسئولان، بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهری التیمور و سیستم مانیتورینگ آنلاین این تصفیه خانه و بررسی عملکرد این تصفیه خانه در گفتگو با متولیان آن، بازدید از پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری لوکال درحال ساخت در منطقه سیدی مشهد از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه بود.

صالحی افزود: معاون سازمان حفاظت محیط زیست هم چنین از مرکز پایش آلاینده‌های محیط زیستی مشهد و سازمان مدیریت پسماند شهرداری و استماع طرح‌های پیش رو و گزارش اقدامات و موفقیت‌های حاصله از سوی متولیان شهرداری و تعاملات فی مابین روز گذشته دیدن کرد.

وی گفت: معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور الگوی اقدامات اجرایی درموضوع مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی را نمونه‌ای موفق از حرکت به سمت مدیریت یکپارچه زیست محیطی کلان شهر‌ها برشمرد و بر استفاده از تجارب موفق این الگو در سایر کلانشهر‌ها تاکید کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به نخستین تصفیه خانه فاضلاب ۳ هزار مترمکعبی سپتاژ کشور ادامه داد: در این دیدار از طرح درحال احداث تصفیه خانه سپتاژ با حمل روزانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ تانکر تخلیه فاضلاب و جلوگیری از مخاطرات زیست محیطی آن خصوصاً بر رودخانه کشف رود بازدید شد. این طرح برای نخستین بار در کشور با مشارکت شرکت آب و فاضلاب، استانداری و شهرداری مشهد درحال اجرا است.

صالحی افزود: معاون محیط زیست انسانی سازمان و هئیت همراه از طرح تصفیه خانه چرمشهر که از هزار مترمکعب به ظرفیتی بالغ بر ۳ هزار مترمکعب درحال توسعه است دیدن کردند و بر اتمام سریع‌تر پروژه تاکید کردند.

درپایان، آغاز عملیات کاشت ۲ هزار اصله نهال در محوطه کارخانه پردیس کاغد پارسیان در ادامه برنامه‌های این سفر یک روزه بود که نخستین نهال‌ها به دست معاون سازمان محیط زیست، مدیر کل دفتر اقتصادی استاندار خراسان رضوی و دیگر همراهان کاشته شد.


انتهای پیام// م. ط.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.