رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد گفت: عملیات مرمت حمام لج و حوضخانه های این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد گفت: هدف ما این است که بتوان مجموعه حمام لج و حوضخانه های مساجد عباس آقا، شاه درویش و رستم بیگ و بخشی از دیواره مسجد جامع و حمام میرزا رسول را سبک سازی و مرمت اضطراری نماییم و سپس با جذب اعتبارات ویژه  اقدامات تکمیلی مورد نیاز را  انجام شود.

آرش شهابی افزود: احیای این بناها ضروری است و اقداماتی که در حال حاضر برای آنها انجام می شود نتیجه سه سال تلاش برای احیاء و نجات بخشی از ابنیه های تاریخی مهاباد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد خاطرنشان کرد: در کنارمرمت ابنیه های تاریخی،ساماندهی آثار تاریخی فقرقا و برده کنته، خره هنجیران، ایجاد راه دسترسی و تعیین حریم فقرقا، مرمت و احیای دوباره کاروانسراهای کوخ کورتک، سیمون یا سید علی، تیمچه حسینی، ساختمانهای قدیمی سطح شهر، جداره تاریخی بازار شهر و همچنین احیای بافت تاریخی شهر، احداث موزه ها و سایت موزه ها و کاوش تپه های تاریخی همگی جزو ضروریاتی است که باید انجام شود اما نیاز به اعتبارات هنگفتی دارد که در شرایط فعلی میسر نخواهد بود.

انتهای پیام/ع

احیا و بازسازی بناهای تاریخی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.