فرمانده انتظامی گلستان از کشف ۱۴۰ هزار عدد مواد محترقه و دستگیری ۶ عامل توزیع آن در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی گلستان گفت: ماموران انتظامی استان در راستای برخورد با فروشندگان مواد محترقه طی ۲۴ ساعت گذشته موفق به دستگیری ۶ عامل توزیع مواد محترقه در استان شدند که با عملیات‌های انجام شده ۱۴۰ هزار عدد مواد محترقه کشف شد.

وی با اشاره بر آمادگی نیروی انتظامی در راستای برخورد با برهم زنندگان آسایش شهروندان در شب چهارشنبه آخر سال گفت: یکی از مسائل مهمی که در زمینه آموزش پیشگیری از حوادث ناشی از سوء استفاده از مواد منفجره و محترقه در چهارشنبه آخر سال باید مورد توجه زیادی قرار گیرد، ایمنی جامعه است.

سردار جاویدان گفت: استفاده و بهره‌گیری از ظرفیت سایر ادارات، سازمان‌ها، نهاد‌های دولتی و غیردولتی در امر پیشگیری از وقوع جرم در چهارشنبه آخر سال، خواستار همکاری بیش از پیش دستگاه‌های قضائی، ارگان‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد و شناسایی ظرفیت‌های جدید در امر پیشگیری شد.

سردار جاویدان با اشاره به اینکه پلیس هیچگاه مخالف شادی مردم نیست، افزود: رویکرد پلیس به موضوع چهارشنبه آخر سال یک نگاه اجتماعی و پیشگیرانه است.

وی گفت: بر اساس ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی مجازات حبس از سه ماه تا یک سال برای افرادی که با هیاهو وجنجال موجب اخلال در نظم و آرامش عمومی شوند، در نظر گرفته شده است، و پیش گیری از حوادث و ناهنجاری‌های آخر سال نیاز به هوشیاری جوانان دارد.

این مقام انتظامی افزود: در مکان‌هایی که افراد زیادی جمع می‌شوند، ممکن است در صورت استفاده از این موادمحترقه، وضعیت خطرناکی به وجود بیاید؛ بنابراین لازم است این آگاهی به شهروندان داده شود که خطر وقوع سوانح در اجتماعات بزرگتر، بیشتر است و راه‌های جلوگیری از صدمه به دیگران نیز به آن‌ها آموزش داده شود.

فرمانده انتظامی استان در پایان گفت: آموزش آسیب‌های ناشی از استفاده از مواد محترقه و آتش زا نقش بسیار مهم و اساسی در پیشگیری از وقوع این حوادث دارد.

انتهای پیام/م
 

۱۴۰ هزار مواد محترقه در گلستان کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.