معاون گردشگری استان اردبیل از افزایش 125 درصدی صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،قادر تقی زاده، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اعلام این خبر تصریح کرد: در حال حاضر برای 55 دفتر خدمات مسافرتی مجوز صادر شده است.

وی به افزایش دفاتر در شهرستان ها اشاره کرد و بیان داشت: پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید 24 دفتر خدمات مسافرتی داشتیم که همگی در مرکز استان مستقر بود اما پس از این تاریخ 14 مجوز ایجاد دفتر در شهرستان ها صادر شده که شامل چهار مورد در مشگین شهر، چهار مورد در پارس آباد و دو مورد در خلخال است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: علاوه بر این یک دفتر در هر یک از شهرهای سرعین، نیر، بیله سوار و نمین دایر شده است.

تقی زاده اضافه کرد: هم اکنون 48 مورد از دفاتر خدماتی فعال بوده و هفت مورد در حال تکمیل پرونده است و احتمالا تا پایان سال فعال می شوند.

به گفته وی در وضعیت فعلی رتبه 19 تعداد دفاتر خدمات مسافرتی را داریم که با فعال سازی هفت دفتر دیگر به رتبه 15 کشوری ارتقا خواهیم یافت.

معاون گردشگری استان اردبیل متذکر شد: تاکید ما به دفاتر خدمات مسافرتی توجه به قابلیت های استان و جذب گردشگر به این منطقه است و با توجه به ورود سالانه نزدیک به 400 هزار نفر مسافر از آذربایجان دفاتر خدمات مسافرتی می توانند در جذب گردشگر خارجی نقش ایفا کنند.

تقی زاده ابراز امیدواری کرد خود شهروندان نیز در صورت تمایل به شرکت در تورهای گردشگری از مجوز تور اطمینان حاصل کنند و موارد تخلف را به اداره کل میراث فرهنگی استان اطلاع رسانی کنند.

وی به بررسی 11 درخواست دیگر نیز اشاره کرد و بیان داشت: توسعه دفاتر خدمات مسافرتی مورد حمایت میراث فرهنگی است.

انتهای پیام/ح

صدور مجوز برای 55 دفتر خدمات مسافرتی در اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.