معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برخورد با مجریان تورهای گردشگری که اقدام به تبلیغ غیر مجاز در فضای مجازی این استان کرده اند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،قادر تقی زاده، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اعلام این خبر تصریح کرد: برخی افراد بدون دریافت مجوزهای لازم در فضای مجازی اقدام به تبلیغ و اجرای تور گردشگری می کنند.

وی افزود: مطابق آیین نامه، 16 مورد تاسیسات گردشگری مشخص شده که دفاتر خدمات مسافرتی نیز جزو این گروه هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل متذکر شد: متقاضی دفاتر باید شرایط لازم از جمله سه سال فعالیت در دفتر خدمات مسافرتی و یا برخورداری از حداقل مدرک کارشناسی مرتبط با حوزه گردشگری را داشته باشد.

به گفته تقی زاده از سویی متقاضی باید دفتر خود را در ابعاد مشخص شده مطابق قانون معرفی کند و 50 میلیون تومان ضمانت بانکی و سفته نیز ارائه دهد.

وی با بیان اینکه ضمانت و سفته با هدف ممانعت از تخلف دفتر خدماتی اخذ می شود، اضافه کرد: در صورتی که شکایتی از خدمات دفتر مطرح شود در کمیسیون فنی با ریاست معاونت گردشگری، مسئول حراست و مسئول امور حقوقی اداره کل و نماینده تشکل مربوطه رسیدگی خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: در صورتی که شکایت منجر به کسر مبلغی از ضمانت نامه باشد، این مبلغ کسر شده و به شاکی پرداخت می شود.

تقی زاده تصریح کرد: با وجود مشخص شدن ضوابط فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی برخی مجریان بدون داشتن دفتر و مجوز قانونی در فضای مجازی تبلیغ کرده و عدم برخورد با  فعالیت این افراد به منزله اجحاف در حق دفاتری است که مجوز دارند.

وی با تاکید به اینکه به دلیل نداشتن مجوز در صورت بروز هرگونه مشکل برای شرکت کنندگان تورها، مسئولیت متوجه خود آن ها است، اضافه کرد: این در حالی است که در قوانین برای دفاتر خدماتی مجاز حتی نحوه برخورد نیز پیش بینی شده تا از بروز تخلف خودداری شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اذعان به اینکه در تبصره 2 ماده 7 قانون ایران گردی و جهانگردی نحوه برخورد با متخلفین که بدون مجوز اقدام به فعالیت می کنند، مشخص شده که این امر مورد تصویب کارگروه گردشگری و کمیسیون ارتقا امنیت گردشگران قرار گرفته است.

به گفته تقی زاده افرادی که تبلیغات غیر مجاز دارند به دادستانی و پلیس فتا معرفی می شوند که تاکنون 24مورد معرفی شده و برخورد لازم با آن ها صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/ح

معرفی 24 تور گردشگری غیرمجاز در اردبیل

برچسب ها: گردشگری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.