رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر هزار واحد تولیدی در استان اردبیل فعال است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی ، رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به فعالیت هزار واحد تولیدی در این استان افزود: حدود ۳۰ درصد از این واحدها غیرفعال است.

وی تصریح کرد: به دلیل سیر تحولات اینکه برخی واحدها بعد از مدتی فعالیت، راکد شوند، امری طبیعی است و متاسفانه اغلب واحدهای تولیدی استان به دلیل نبود بخش تحقیق و توسعه دچار مشکل می شوند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: به عنوان مثال با ورود رقبا و تکنولوژی جدید ممکن است واحد تولیدی قادر به ادامه مسیر نبوده و دچار رکود شود و زمانی که راهکاری برای رفع این مشکل وجود نداشته باشد، واحد تولیدی قادر نخواهد بود سرپا بماند.

عاملی ادامه داد: اغلب ناتوانی در جذب سهم مطلوب از بازار به دلیل فعالیت رقبا و یا ناتوانی در تأمین منابع مالی نیز می‌تواند منجر به تعطیلی یا رکود یه واحد تولیدی شود.

وی گفت: بخشی از تلاش دولت در سال‌های اخیر حمایت و دستگیری از واحدهای راکد بوده تا مانع از بیکاری شاغلان آن ها شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: به عنوان مثال سال گذشته ۳۱ واحد تولیدی با تسهیلات رونق تولید مجدداً فعال شدند و پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال جاری نیز ادامه یافته است.

عاملی بیان کرد: علاوه بر این در سال گذشته ۵۵ واحد نیمه فعال نیز تسهیلات دریافت کردند و برای ۱۱۸ واحد تولیدی نیز پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

انتهای پیام/ع

۱۱۸صدور پروانه بهره برداری برای 118 واحد تولیدی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار