مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: کارگاه تخصصی کشوری تغذیه و مامایی به میزبانی استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهرام غیبی ،مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل صبح امروز در کارگاه تخصصی تغذیه و مامایی در اردبیل اظهار داشت: این کارگاه از 11 تا 13 اسفندماه با حضور 40 نفر از 10 استان در سرعین برگزار شده و مباحث روز در این زمینه مورد بحث و بررسی و آموزش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه در دو گروه انجام می‌شود، تصریح کرد: گروه نخست 20 نفر از کارشناسان مامایی داوطلب جمعیت هلال احمر است که کارگاه تخصصی بیماری‌های زنان در سوانح اعم از بهداشت مادر و کودک برای آنها برگزار می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: گروه دوم نیز 20 نفر از کارشناسان تغذیه داوطلب جمعیت هلال احمر است که برای آنها هم کارگاه تخصصی مداخلات غذایی در جامعه آسیب دیده برگزار می‌شود.

غیبی گفت: در این دوره کارشناسان داوطلب جمعیت هلال احمر از 10 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در این کارگاه افزود: امنیت غذایی، آشنایی با نیازهای تغذیه‌ای گروه‌های آسیب پذیر و اختلالات شایع تغذیه‌ای در بحران، روش‌های آماری، سرشماری و نمونه‌گیری در بررسی‌های سریع تغذیه‌ای، آشنایی با سازمان‌های مداخله‌گر تغذیه‌ای و نقش آنان در بحران، بیماری‌های شایع و واگیردار و غیرواگیردار اثرگذار بر وضعیت تغذیه‌ای در بحران، مداخلات تغذیه‌ای در سالمندان و مادران باردار و شیرده از جمله مباحث دوره آموزشی مداخلات غذایی در جامعه آسیب دیده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: آشنایی با مفاهیم پایه نظام سلامت در بلایا، اورژانس‌های زنان، مدیریت بهداشت در زنان، بهداشت خانواده و واکسیناسیون در بحران و عفونت‌ها از جمله مباحث مطرح شده در دوره آموزشی بیماری‌های زنان است.

انتهای پیام/ع

دوره آموزشی بیماری‌های زنان

 

برچسب ها: تغذیه ، مامایی ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.