سرپرست مدیریت امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان اصفهان از انجام تشریفات اداری برای تدفین شهدای گمنام در پردیس باهنر دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهرام عروف‌زاد در خصوص تدفین شهدای گمنام در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: موضوع تدفین شهدا با درخواست بنده که رئیس وقت پردیس شهید باهنر بودم در 21 بهمن ماه سال 1393 با این اعتقاد که تدفین و حضور شهیدان در دانشگاه تبیین کننده فرهنگ ایثار و شهادت برای دانشجویان است آغاز شده و پیگیری‌های بعدی نیز به عمل آمده و تاکنون ادامه دارد.

وی افزود: به نتیجه رسیدن این امر مستلزم تمهید شرایط و انجام تشریفات اداری و قانونی از سوی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و اداره کل حفظ و نشر آثار ارزش‌های دفاع مقدس بوده که مواردی از آن انجام شده و در حال تکمیل مراحل بعدی است.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان اصفهان یادآور شد: سازمان مرکزی بر اساس نامه شماره 50000/16779/162/د که 8 اسفند 96 در پاسخ به درخواست مدیریت امور پردیس‌های استان اصفهان در خصوص تعیین تکلیف این موضوع ارسال کرده موافقت خود را با تدفین شهدا در مراکز و پردیس‌هایی که قطعیت ملکی دارند اعلام و این موضوع را بلامانع دانستند؛ همچنین آمادگی خود را جهت هرگونه همراهی برای تدفین شهدا در دیگر پردیس‌ها و مراکزی که شرایط لازم را داراست به صورت مکتوب ارسال کرده است.

عروف‌زاد در رابطه با موضوع مالکیت زمین پردیس باهنر دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: دولت مالک کل ملک مذکور است و هیچ خدشه‌ای در مالکیت دولت وجود ندارد اما مراحل ثبتی ملک در حال انجام است و این موضوع مستلزم طی مراحل قانونی و صرف زمان مربوط است.

وی خاطرنشان کرد: ضمن احترام به احساسات و اعتقادات پاک و خالصانه دانشجویان در خصوص شهدا، سیاست سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان و مسؤولان دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان و در رأس همه سرپرست دانشگاه، معاونت فرهنگی و اجتماعی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه میزبانی از لاله‌ها و تدفین پیکرهای مطهر این عزیزان در پردیس‌های دانشگاهی است.

سرپرست مدیریت امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان اصفهان ادامه داد: در این راستا حمایت‌های مادی و معنوی لازم از این رویکرد توسط مسؤولان دانشگاه در دستورکار قرار داشته و از همین رو در هر یک از پردیس‌های دانشگاهی سطح کشور که مقدمات و شرایط فراهم بوده تدفین پیکر پاک شهدای گمنام صورت گرفته است؛ این مدیریت نیز پیگیری جدی خود را جهت تکمیل مراحل و تحقق این خواسته به حق ادامه خواهد داد.

عروف‌زاد با اشاره به اعتراض دانشجویان نسبت به عدم تدفین شهدا در این دانشگاه گفت: به نظر می‌رسد هماهنگی لازم در اطلاع‌رسانی از روند پیگیری امور به درستی انجام نشده است و برخی از زوایای پیگیری‌های انجام شده از نظر دانشجویان مغفول مانده و این امر با احساسات پاک و شور و هیجان و نشاط جوانی دانشجویان و شوق و عشق به شهدا بعضاً موجب برخوردهای احساسی دانشجویان در این خصوص شده است.

 

انتهای پیام/م

 

تدفین شهدای گمنام در دانشگاه فرهنگیان اصفهان

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.