دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بر لزوم اصلاح مشکلات و نواقص موجود در فرودگاه مشهد تأکید کرد و گفت: در خصوص دفاع از حقوق عمومی با کسی تعارف نخواهیم کرد.

مشکلات و نواقص موجود در فرودگاه مشهد باید اصلاح شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ غلامعلی صادقی افزود: برخی گزارشات مردمی و نارضایتی‌های مسافرین در خصوص فضای محدود گیت‌های ورودی ترمینال فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و برخی مشکلات دیگر به حوزه دادستانی واصل شد که با حضور کارشناسان قضایی دادسرا و مقامات انتظامی و امنیتی فرودگاه این گزارشات بررسی و پس از تائید وجود برخی مشکلات توسط کارشناسان، مدیرکل فرودگاه‌های استان به دادسرا احضار و مقرر شد این مشکلات را حداکثر تا پایان سال مرتفع نمایند.


وی گفت: مدیرکل فرودگاه‌های استان نیز با تائید این مشکلات، نسبت به رفع آن‌ها تعهد داد و چنانچه به تعهدات ارائه شده توسط اداره کل فرودگاه‌ها ظرف مهلت اعلامی عمل نشود قطعاً دادستانی در جهت دفاع از حقوق عمومی مردم موضوع را برابر قانون پیگیری خواهد کرد و متخلفین تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

دادستان مشهد افزود: در دفاع از حقوق مردم با هیچ نهاد و مسئولی (در هر جایگاهی که باشد) تعارف نخواهیم داشت و برابر قانون اجرای حقوق عمومی را از آنان مطالبه می‌کنیم.

غلامعلی صادقی گفت: مردم در مقابل وجوهی که برای ارائه خدمات پرداخت می‌کنند، خواستار و شایسته ارائه بهترین خدمات هستند و اگر به هر دلیلی کوتاهی و مشکلی هست باید به نحو شایسته از مردم عذرخواهی کنند و پاسخگوی گلایه‌های مردم باشند نه اینکه مدیر و مسئولی ضمن بی توجهی به حقوق مردم احساس کند که وظیفه‌ای در رفع مشکلات مردم در حوزه مدیریتی خود ندارد و نظارتی بر فعالیت او صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضایی به ویژه در استان خراسان رضوی در مورد حفظ حقوق عامه خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین رویکرد‌های دادسرای عمومی و انقلاب استان نظارت بر حسن اجرای قوانین توسط مسئولان، نهاد‌ها و سازمان‌ها با رویکرد حفظ حقوق بیت المال و دفاع از حقوق عامه است که انشاء الله با توجه به توفیقات به دست آمده در این زمینه؛ این سیاست در آینده نیز با قوت ادامه خواهد یافت.


اعمال نظارت مؤثر مسئولان بر بازار شب عید


 دادستان عمومی و انقلاب مشهد در ادامه بر لزوم اعمال نظارت مؤثر مسئولان بر بازار شب عید تأکید کرد گفت:انتظار داریم اتاق اصناف، سازمان صنعت معدن و تجارت استان، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان میادین شهرداری مشهد و سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های مسئول نظارت‌های لازمه را بر بازار شب عید داشته باشند و به عده‌ای فرصت طلب اجازه سودجویی‌های نامتعارف و غیر قانونی از طریق گران فروشی، کم فروشی و ... را ندهند.

غلامعلی صادقی افزود: انتظار این است که شکایات مردم از برخی اصناف، توسط دستگاه‌های مسئول در اسرع وقت پیگیری شده و اقدامات لازم قانونی در مورد تخلفات احتمالی صورت گرفته اعمال شود.

وی گفت: امید است با توجه به خیل عظیم زائرین و مسافرین در ایام نوروز به استان خراسان رضوی و شهرستان مشهد مقدس، ضروریی است نظارت‌های لازم بر هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیر‌ها، خانه‌های مسافر دارای مجوز و ... توسط نهاد‌های مسئول صورت پذیرد.

 دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: با افرادی که بدون مجوز نسبت به جذب مسافر در خانه‌های شخصی بخواهند اقدام کنند برابر قانون برخورد خواهد شد.

صادقی  گفت: سلامت مردم یکی از مهمترین مصادیق صیانت از حقوق عمومی است که می‌طلبد دستگاه‌های مسئول از جمله دانشگاه علوم پزشکی نظارت‌های لازمه را نسبت به رستوران‌ها بویژه رستوران‌های بین شهری داشته باشند تا سلامت مردم دچار خدشه نشود و رستوران‌هایی که فاقد مجوز هستند قبل از ایام نوروز شناسایی و با هماهنگی با مقام قضایی پلمپ گردند.
 
انتهای پیام//ف.ج
 
برچسب ها: قوه قضاییه ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.