معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: یک مرکز شبانه روزی ارائه خدمات به کودکان مبتلا به اوتیسم در شهر تهران در آینده ای نزدیک راه اندازی می شود.

راه اندازی مراکز شبانه روزی اوتیسم در آینده ای نزدیکمحمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: 400 فرد مبتلا به اوتیسم تحت پوشش بهزیستی هستند که 210 نفر از آنان در 5 مرکز روزانه آموزشی توانبخشی اوتیسم خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند و بقیه نیز به طور موردی و غیرحضوری از خدمات این مراکز بهره مند می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: در مراکز ارائه خدمات به مبتلایان به بیماری اوتیسم انواع خدمات روانشناسی، گفتار درمانی و سایر آموزش های خاص مربوط به این افراد ارائه می شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ مرکز شبانه روزی برای ارائه خدمات مرتبط به مبتلایان به اوتیسم و نگهداری از آنها به طور شبانه روزی وجود ندارد.

اسدی تاکید کرد: برخی از کودکان مبتلا به اوتیسم که به لحاظ ذهنی مشکلات پیچیده ای دارند و همچنین دارای اختلالات رفتاری هستند، در برخی مراکز معلولان ذهنی پذیرش می شوند و از خدمات این مراکز برخوردار می شوند.

وی یادآور شد: در آینده ای نه چندان دور یک مرکز شبانه روزی ارائه خدمات به کودکان مبتلا به اوتیسم در شهر تهران راه اندازی می شود و به صورت پایلوت فعالیت خود را آغاز می کند.

انتهای پیام/

400 فرد مبتلا به اوتیسم تحت پوشش بهزیستی استان تهران هستند

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
خیلی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
خیلی عالیه
آخرین اخبار