ربیعی در همایش ٢٠+٣ اوتيسم خبر داد:

شغل هايی متناسب با بيماران اوتيسم در ماه آينده ايجاد می شود

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان فنی و حرفه ای مكلف است در يك ماه آينده شغل هايی را متناسب با بيماران اوتيسم در كشور ايجاد كند.

شغل هايی متناسب با بيماران اوتيسم در ماه آينده ايجاد می شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربيعی وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی  در همايش ٢٠+٣ اوتيسم كه امروز (شنبه) در سالن همايش های برج ميلاد تشكيل شد با اشاره به اينكه در چند موضوع همچون اوتيسم مهمترين اقدام ما يك دست كردن واقعيت ها است، اظهار داشت: در همين راستا درصورتی كه فهم و شناخت در اين حوزه وجود داشته باشد، راهكارها و برنامه های مورد نياز مشخص و واضح است.

وی گفت: ما اينجا با پديده نوعی انزوای اجتماعی روبرو هستيم، مسئله ای كه حركت راحت را برای كودكان در جامعه مختل و همچنين محدوديت هايی را در طيف كلامی برای آنها ايجاد می كند.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بیان اينكه  ما بايد تلاش كنيم اين كودكان به جامعه بازگردند، بيان كرد: بايد شرايط جامعه را به گونه ای مهيا كنيم كه انزوا و گوشه گيری اين كودكان روز به روز كاهش يابد.

ربيعی خانواده، جامعه و دولت را سه رأس مثلث درمانی بيماران اوتيسم برشمرد و گفت:در صورتی كه اتصال و نحوه عملكرد اين مثلث هماهنگ و متناسب با يكديگر باشد، به قطع يقين اتفاقات خوب و مثمر ثمری برای اين بيماران به وجود می آيد.

وی با تأکید بر اينكه ايجاد آگاهی برای جامعه و مردم الزامی است، تصريح كرد: متأسفانه گاهي اوقات از برچسب هايی برای اين كودكان استفاده می شود كه ويرانگر هستند.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: محيط های ثانويه همچون مهدكودك ها و مدارس از جمله مراكزی هستند كه در شناسايی اين افراد به جامعه نقش موثری دارند.

به گفته ربيعی تمامی موارد ذكر شده به صورت پيوست مطرح و به عنوان طرح جامع در كشور پيگيری می شوند.

وی با بيان اينكه در جامعه محدوديت هايی برای معلولان از جمله بيماران اوتيسم وجود دارد، گفت: به همين جهت همياری جامعه با اين افراد بسيار مهم است.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی، افزود: سازمان های مردم نهاد كه نقش بسيار ارزشمندی در اين خصوص دارند، می توانند مثلث تشكيل شده را به يك مربع تبديل كنند و مجموعه فعاليت های اين مثلث را ارتقا بخشند.

به گفته وی 56 مركز درمان اوتيسم و 2050 كودك بيمار در كشور وجود دارد.

ربيعی با بيان اينكه پرداختی ما تنها 25 درصد از هزينه اين افراد را پاسخگو است، بيان كرد: در همين راستا در صورتی كه زنجيره تعيين شده تشكيل شود، خدمات و غربالگری نيز افزايش پيدا می كند.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعی غربالگری را از وظايف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی خواند و ادامه داد: سازمان فنی و حرفه ای مكلف است در يك ماه آينده شغل هايی را متناسب با بيماران اوتيسم در كشور ايجاد كند.

ربيعی در پايان از وزارت علوم درخواست كرد تا رشته های دانشگاهی موجود را متناسب با بيماری اين افراد افزايش دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار