ویژه برنامه‌های هفته نکوداشت روز بوشهر روز شنبه در آیینی با حضور شماری از مسئولان استان و شهر بوشهر با به صدا درآمدن زنگ مدرسه تاریخی سعادت آغاز شد.

ویژه برنامه‌های هفته نکوداشت روز بوشهر آغاز شد به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در این آیین گفت: شهر بوشهر به عنوان یکی از شهر‌های همجوار خلیج فارس، از مراکز مهم و قدیمی تمدن و فرهنگ ایران زمین به شمار می‌رود.
ابوذر دهدار افزود: این شهر در دوران قاجاریه پس از تهران تبدیل به مرکزی برای دگرگونی گسترده در زمینه آموزش شد.
وی ادامه داد: در این ارتباط مدرسه سعادت بوشهر به سبک نوین آموزشی و به عنوان نماد دگرگونی علمی و فرهنگی و مادر مدارس کرانه‌های جنوبی ایران لقب گرفت.
دهدار افزود: مدرسه تاریخی سعادت بوشهر در سال ۱۲۷۸ شمسی، چون نگینی درخشان بر انگشتر ایران درخشید و همچنان با گذشت ییش از یک قرن روز به روز موقعیت علمی، اسناد و سوابق تاریخی بیشتر چهره نمایان می‌سازد.
وی گفت: مدرسه ماندگار سعادت بوشهر مادر مدارس جنوب ایران است و علما و شخصیت‌های برجسته‌ای در این مدرسه تحصیل و افراد فرهیخته‌ای از این مدرسه فارغ‌التحصیل شدند.
دهدار اظهارکرد: روز تاسیس مدرسه ماندگار سعادت را به عنوان روز بوشهر انتخاب شده، زیرا مدرسه تاریخی سعادت، مادر مدارس جنوب ایران است.
وی گفت: قرار دادن سالروز تاسیس مدرسه سعادت به عنوان روز بوشهر نشان از اهمیت فرهنگ در این استان حماسه ساز دارد.
دهدار افزود: سعادت را باید مدرسه سعادتمندی بوشهری‌ها دانست مدرسه‌ای که از دلش بزرگانی تولد یافته‌اند که به یقین از نیکان زمانه خود بوده و هستند.
وی اضافه کرد: در این ارتباط ۱۸ اسفند ماه سالروز تاسیس مدرسه سعادت، روزی ماندگار در تاریخ کهن بوشهر و فرصتی مغتنم برای نکو داشت روز بوشهر است.
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: تاریخ پر افتخار استان بوشهر، دلاور مردانی را در خاطره خود دارد که همواره با ایثار و جانفشانی از کیان این مرز و بوم دفاع کرده و اینگونه است که نام و آوازه شان تا همیشه تاریخ در آسمان پرستاره ایران اسلامی می‌درخشد.
وی تاکید کرد: برگزاری نکوداشت روز بوشهر فرصتی مناسب برای تقدیر از آنانی است که زندگیشان را وقف بوشهر عزیز کرده‌اند و فرصتی ویژه و خاص برای معرفی بیشتر بوشهر مهربان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر گفت: انتخاب سالروز تاسیس یک مدرسه تاریخی به عنوان روز نکوداشت بوشهر خود نشان از رفیع بودن اندیشه این دیار و سامان است.
سعید زرین فر افزود: جایگاه و اهمیت مدرسه تاریخی سعادت به عنوان مدرسه‌ای که بعد از دارالفنون راه اندازی شده خود نشان دیگری از جایگاه و عظمت روز بوشهر است.
وی افزود: در سال گذشته مدرسه سعادت به شکل مخروبه‌ای درآمده بود که با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریال زمینه بهسازی و بازسازی آن فراهم شد که این مسیر باید ادامه یابد و زمینه راه اندازی موزه آن نیز فراهم شود.
زرین فر افزود: انتظار است با حمایت‌های خوب شورا و شهرداری بوشهر این مسیر ارزشمند توجه به بافت‌های قدیمی تداوم یابد و شاهد رونق بیش از پیش روند بازسازی و بهسازی آثار و ابنیه‌های تاریخی شهر بوشهر باشیم.

انتهای پیام/م

آغاز ویژه برنامه‌های هفته نکوداشت روز بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.