امام جمعه کنگان استان بوشهر گفت: مسئولان برای حل مشکل کالای همراه ملوان (ته لنجی) که در روز‌های اخیر در بندر‌های استان بوشهر تخلیه آن با مشکل روبرو شده است، چاره اساسی بیاندیشند.

مسئولان برای حل مشکل کالای ملوانی چاره اندیشی کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کنگان با اشاره به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و نگرانی جامعه بزرگ ملوان و جاشو و بازرگانان از وضعیت کالای ملوانی در استان بوشهر افزود: بار دیگر از این تریبون از استاندار، نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان گمرک استان بوشهر درخواست می‌کنم مساله بغرنج کالای ملوانی و مشکلات ملوانان را حل کنند.
وی اضافه کرد: تعطیلی کالای ملوانی باعث نگرانی مرزنشینانی شده که در طول عمر با برکت انقلاب در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات، حماسه ۲۲ بهمن، حماسه ۹ دی و امثال آن همواره حامی و پشتیبان نظام دینی بوده اند و اکنون سزاوار نیست که برای حل مشکلات آن‌ها اقدامی اساسی صورت نگیرد.
امام جمعه کنگان با بیان اینکه اکنون چندین هزار نفر در شهر‌های جنوبی استان بوشهر درآمد و گذران زندگی شان از طریق کالای ملوانی است و تعطیلی این امر باعث بیکاری چندین هزار نفر (بصورت مسقیم و غیرمستقیم) می‌شود ادامه داد: مصوبات و تصمیماتی که در مرکز کشور اتخاذ می‌شود وحی منزل نیست و این امور قابل تجدید نظر است و تصمیم گیرندگان باید بر مبنای مصالح عامه تصمیم گیری کنند.
محمودی گفت: مردم با خویشتن داری و صبر انقلابی مانع از بهانه دادن به نااهلان و دشمنان شوند و مطالبات خود را در چارچوب قانون و از طریق متولیان امر دنبال کنند.
امام جمعه کنگان در بخش دیگری از خطبه‌ها با تسلیت وفات حضرت ام البنین (س) و روز مادران شهید گفت: این بزرگ بانو الگویی برای همه مادران و حتی پدران شهید است که ایثار و صبر از بارزترین ویژگی‌های این مادر شهیدان عاشورایی بود.
محمودی با اشاره به ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام (ره) و با تشکر از خدمات این نهاد حمایتی، رسیدگی به قشر آسیب پذیر جامعه و از بین بردن فاصله طبقاتی را از اهداف اسلام و انقلاب دانست و با استناد به آیات و روایات اظهار کردد: کمک به محرومان و محرومیت زدایی وظیفه همگانی و عمومی است و همه در این راستا مسئول هستند.
وی افزود: اگرچه سیاست گذاری توسط دولت و مجلس برای کمک به محرومان ضرورت است، اما متولیان امر باید بدانند ۲ برابر کردن مستمری مددجویان خوب است، اما هرگز کافی نیست و باید تلاش شود صاحبان اصلی انقلاب از معضل فقر و نداری رنج نبرند.
امام جمعه کنگان با گرامیداشت ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی گفت: این هفته بهانه‌ای برای احترام و حفاظت از محیط زیست است و با توجه به مشکلات صنعت و آلایندگی‌های ناشی از آن در شهرستان کنگان، مدیران صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و شرکت‌های منطقه بایستی با کمک به شهرداری‌ها و ایجاد کمربند سبز در کاهش آلایندگی‌ها کمک جدی کنند.
وی با اشاره به ایام ثبت نام حوزه‌های علمیه کشور و نیاز جامعه به عالم و کارشناس دین بیان کرد: همه تلاش کنند استعداد‌های درخشان را سمت حوزه هدایت کنند.

انتهای پیام/م

حل مشکل کالای همراه ملوان (ته لنجی)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.