سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر از افزایش 4 درصدی صادرات کالای غیر نفتی از گمرکات استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: در 10 ماه امسال 33 میلیون تن کالا به ارزش 12 میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد افزایش دارد.

افزایش 4 درصدی صادرات کالای غیر نفتی از گمرکات استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بهروز قره‌بیگی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و تعامل با حضور معاون امور حقوقی و مجلس وزیر امور اقتصادی و دارایی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر با بیان اینکه 14 گمرک در این استان مستقر است اظهار داشت: در گمرکات استان بوشهر برای تسریع در ارائه خدمات گمرکی سامانه جامع امور گمرکی راه اندازی شده که نقش مهمی در افزایش فعالیت‌های این حوزه دارد.

وی از افزایش 4 درصدی صادرات کالای غیر نفتی از گمرکات استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: در 10 ماه امسال 33 میلیون تن کالا به ارزش 12 میلیارد دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد افزایش دارد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر از واردات یک میلیون تن کالا از گمرکات استان خبرداد و خاطر نشان کرد: واردات کالا در 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش دارد.

قره‌بیگی، میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگوی پرورشی، گوگرد، سنگ گچ، آهک و محصولات کشاورزی را از عمده کالاهای صادراتی دانست و افزود:این محصولات به کره جنوبی، چین، امارات متحده عربی، هند، ژاپن، اندونزی و تایوان صادر شده است.

وی درآمد گمرکات استان بوشهر در مدت یاد شده را 232 میلیارد تومان دانست و خاطر نشان کرد: درآمد گمرکات استان بوشهر نسبت به 10 ماه سال قبل 5 درصد افزایش یافت و در این مدت 4851 عدد ضمانت‌نامه بانکی صادر شده است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان بوشهر کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای را از جمله مشکلات گمرکات دانست و تاکید کرد: اجرایی شدن آیین نامه ته لنجی مورد توجه قرار دارد که لازم است اصلاحیه این آیین نامه تایید تا دغدغه ملوانان و مردم مرزنشین ساحلی استان بوشهر برطرف شود.

قره‌بیگی بر استقرار نمایندگی اداره کل بنادر و دریانوردی در برخی از گمرکات استان بوشهر تاکید کرد.

انتهای پیام/م

صادرات از گمرک بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد افزایش دارد

برچسب ها: گمرک ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.