مهمترین اخبار و رویدادهای سازمان حفاظت محیط زیست از پنجم تا یازدهم اسفند را با یک کلیک مشاهده کنید.

 

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان حفاظت محیط زیست در هفته ای که گذشت، شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

«بحر آسمان» به عنوان منطقه حفاظت شده انتخاب شد

منطقه «بحر آسمان» با تایید شورای عالی محیط زیست به جمع مناطق حفاظت شده پیوست.

منطقه «بحر آسمان»  طی مصوبه شماره ۳۲۹ شورای عالی محیط زیست (کمیسیون زیر بنائی دولت) مورخ ۱۳۸۹/۹/۲۲ با وسعت ۱۱۹۵۷۳ هکتار به عنوان منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته بود که با ایراد سازمان بازرسی، این مصوبه ملغی شده بود.

حال اما با مصوبه جدید شورای عالی محیط زیست، بحر آسمان و ٩ منطقه ديگر در استان كرمان به عنوان منطقه حفاظت شده انتخاب شدند.

 

85 درصد از مصوبات‌ کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران اجرایی شده است

کیومرث‌ کلانتری مدیر کل اداره‌ سازمان‌ حفاظت محیط زیست استان تهران در یازدهمین جلسه‌ کارگروه‌ کاهش آلودگی هوای استان تهران اظهار کرد: در این جلسه دستگاه‌ها گزارشی از اقدامات خود را در خصوص‌ حوزه‌های مختلف‌ ارائه کردند که 85 درصد از مصوبات‌ 10 جلسه‌ گذشته کارگروه آلودگی هوا اجرایی شده بود.

وی افزود: 32 مصوبه‌ کارگروه آلودگی هوا کاملاً اجرایی شده بود، 32 مصوبه در دست اجرا است و بقیه مصوبات بدون اجرا مانده است که آن به دلیل فراهم نشدن مقدمات‌ مصوبات است.

کلانتری تصریح کرد: در این جلسه‌ برنامه های توسعه حمل و نقل عمومی، تأمین اعتبارات و همچنین اختصاص منابع‌ برای توسعه حمل و نقل عمومی و هم زیرساخت‌های توسعه فضای سبز در سطح استان تهران ارائه شد.


واکنش مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران به انتشار فیلم پرندگان سر بریده در دشت آزادگان

ابوالفضل آبشت، مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران در واکنش به فیلم منتشر شده درباره پرندگان سربریده در آبگیر ام‌الدبس(دشت آزادگان) در فاصله 3 کیلومتری پاسگاه محیط بانی میشداغ شهرستان دشت آزادگان اظهار کرد: این فیلم ارتباطی با ایران ندارد و این اتفاق مربوط به کشور عراق بوده است.

وی با اشاره به تکذیب این فیلم از سوی سازمان محیط زیست استان خوزستان افزود: پس از انتشار این فیلم، ماموران سازمان محیط زیست به محل مربوطه اعزام شدند و در بازرسی‌های انجام شده هیچ لاشه و خون پرنده‌ای در آبگیر ام الدبس مشاهده نشد.

آبشت گفت: طبق گفته معاون محیط زیست استان خوزستان، در دشت آزدگان هیچ پرنده‌ای وجود ندارد و در آن منطقه بیشتر قوچ و میش و سایر حیوانات زیست می‌کنند.

 

سوخت های گوگردی ، سیستم FBR خودروهای دیزلی را نابود می کند

مسعود زندی سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سوخت های گوگردی ،سیستم FBR خودروهای دیزلی که میزان کاهش آلاینده ناکس را کنترل می کند ، از بین می برد.


تراکم جمعیت یکی از دلایل فرونشست های زمین در تهران است

کیومرث کلانتری مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه هر محیطی یک ظرفیت و تحملی دارد، ادامه داد:تخریب محیط زیست از زمانی آغاز می شود که ظرفیت قابل تحمل محیط در نظرگرفته نشود. مانند شهر تهران که با 13.5 میلیون جمعیت در 83 .0 درصد ازجغرافیای کشور جای گرفته اند در صورتی که تراکم کشور 49 نفر و تراکم شهرتهران 996 نفر است که بیش از 20 برابر تراکم در کل کشور است.

کلانتری تصریح کرد: تراکم جمعیت یکی ازعوامل مهم فرونشست های زمین در شهر تهران است و این به دلیل استفاده بیش از ظرفیت آب های زیرزمینی است.

وی افزود: مشکلات زیست محیطی، ناشی از اجرایی نشدن برنامه های آمایشی در شهر تهران است که اگر این برنامه اجرا شود متوجه تراکم جمعیت در تهران خواهیم شد .

هیچ تعادلی میان عرضه و تقاضای مصرف آب در کشور وجود ندارد/ با یک بانک ورشکسته آبی مواجه هستیم

کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش و سرپرست مرکز امور بین‌المللی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ایران از مرحله بحران آب به مرحله ورشکستگی آبی رسیده است، چرا که در وضعیت کنونی کمبود بارش‌ها که وزارت نیرو نیز از بی سابقه بودن این شرایط طی 50 سال اخیر گفته بود، ما شاهد ورشکستگی آبی در کشور هستیم.

وی ادامه داد: حتی اگر از لحاظ هیدرولوژیکی در رابطه با بحران آب و کمبود بارش‌ها نیز درست نگفته باشیم، اما می‌دانیم که با بحران آب در کشور مواجه هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار