دومین همایش ملی رسانه و گردشگری با رویکرد نقش رسانه ها در جذب گردشگر با حضور مسئولان و کارشناسان حوزه رسانه و گردشگری در مشهد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در دومین همایش ملی رسانه و گردشگری با اشاره به سابقه درخشان خراسان رضوی در حوزه رسانه و ارتباطات گفت: بسیاری از اساتید حوزه رسانه و ارتباطات کشور برخاسته از خراسان هستند و دو دهه اخیر، دهه های پرافتخار خراسان در حوزه رسانه بوده است.

وی با بیان اینکه تلفیق دو مسئله رسانه و گردشگری تلفیق بسیار مهمی است، افزود: در فضای اجرایی و مدیریتی امروز ما هیچ موضوعی را بدون پیوست رسانه نمی توانیم به سرانجام برسانیم و برای آن برنامه ریزی کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: ضرورت دارد در بحث پیوست فرهنگی یک بسته ویژه به عنوان بسته رسانه ای تعریف کنیم و یا یک پیوست رسانه ای مستقل برای موضوعات مختلف در نظر بگیریم.

سرابی گفت: این همایش یکی از برنامه های ارزنده در حوزه برقراری ارتباط بین رسانه و صنعت گردشگری است و در واقع می تواند بر روی بسترهای مختلف فکری و اندیشه ای که در جریان توسعه گردشگری و فرصت های رسانه ای تاثیرگذار هست، منجر به خروجی های علمی و اندیشه ای شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: این خروجی ها ما را درطراحی و برنامه سندی برای گردشگری از منظر فرصت های رسانه ای یاری می کند.

وی با اشاره به دستاوردهای علمی دومین همایش رسانه و گردشگری گفت: پیشنهاد شده است روش های کاربردی و دستاوردهای علمی این همایش در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد و اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گیرد تا منجر به تمهید و طراحی چشم اندازی برای بهره مندی از فرصتهای رسانه ای در جریان توسعه گردشگری استان شود.

ابوالفضل مکرمی مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی  نیز در این مراسم با بیان اینکه محور اصلی توسعه گردشگری رسانه است گفت: امیدواریم این همایش ره آوردی برای معرفی جاذبه ها و قابلیت های صنعت گردشگری خراسان رضوی باشد.

 وی افزود: محور اصلی توسعه گردشگری رسانه است اما در امر رسانه و اطلاع رسانی از جاذبه های فرهنگی، تاریخی وگردشگری و قابلیت هایی که در عرصه گردشگری استان وجود دارد نمره قابل قبولی نداریم.

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی با بیان اینکه در بخش اطلاع رسانی هرچقدر نشریات زیادی منتشر شود اما کافی نیست، افزود: همایش ملی رسانه و گردشگری در راستای رونق صنعت گردشگری و برقراری ارتباط موثر بین رسانه ها و این صنعت طراحی شده است.

انتهای پیام// ر.ر

برگزاری دومین همایش رسانه و گردشگری در راستای رونق صنعت گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار