عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌ شاپور اهواز از ابتلا سالیانه 6 هزار خوزستانی به سرطان خبر داد.

ابتلا سالانه ۶ هزار خوزستانی به سرطانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خدادادی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌ شاپور اهواز در سومین سم‍پوزیوم ایمونوسل تراپی در سرطان در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌ شاپور اهواز با اشاره به رشد بیماری سرطان در کشور بیان داشت: در حال حاضر میانگین سرطان در خوزستان ۶ هزار مورد جدید در سال است.

وی با اشاره به آغاز حرکات علمی در زمینه استم سل تراپی (Stem cell) اذعان کرد: امیدواریم این حرکات علمی نتیجه بخش بوده و بتوانیم نهایت استفاده را داشته باشیم.

خدادادی سرطان را یکی از معضلات جهان و سومین عامل مرگ و میر در ایران عنوان کرد و اظهار داشت: آمارها نشان دهنده این است که تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۲۲ میلیون مورد جدید در جهان و ۱۲۰ هزار مورد در ایران شناسایی نماییم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی ‌شاپور اهواز با بیان اینکه طی 2 سال گذشته در خوزستان آمار بالای 5 هزار مورد بوده افزود: در حال حاضر میانگین در ۶ هزار مورد جدید در سال در استان است.

وی با اشاره به اینکه اکنون روش‌ های نوینی برای درمان سرطان طراحی شده است اذعان داشت: ایمیون سل تراپی یکی از روش‌های جدید است که می‌تواند مشکل‌ گشا باشد.

علی خدادادی با طرح این سوال که چرا تاکنون تنوانستیم در کشور کار زیادی در این زمنیه انجام دهیم اظهار کرد: ما تحقیقات زیادی در این زمینه انجام داده‌ایم و به مراحل کاربردی رسانده ایم، اما اکنون با ساختارهایی که به وجود آمده امیدواریم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. ما ساختارهایی داریم اما متکی به تشکیلات دولتی هستند، در حالی که در سایر کشورها بر سازمان‌های خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد هستند.

انتهای پیام/گ

سالانه 6 هزار خوزستانی در دام سرطان می افتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.