نماینده مردم شهرستان جهرم گفت: باید برای تبلیغ و اشاعه فرهنگ در کشور تلاش کنیم.

تلاش برای تبلیغ و اشاعه فرهنگبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی در همایش علامه خفری اظهار داشت: حوزه فرهنگ غریب است که باید در اشاعه آن تلاش کنیم و خوشبختانه برگزاری این چنین همایش‌ها و زنده نگه داشتن عالمان برجسته دین اسلام راهی برای تحقق این مهم است.

رضایی با انتقاد از این که مسائل فرهنگی در اولویت مجلس و دولت نیست، افزود: یکی از اولویت‌های ما در اشاعه مسائل فرهنگی، مدیریت فضای مجازی و تولید محتوا است که وزارت فرهنگ و ارشاد باید انجام دهد.

وی گفت: متولیان فرهنگی در بخش مدیریت بازی‌های رایانه‌ای که متاسفانه بر اخلاق فرزندان اثر گذاشته و همچنین بحث مد و لباس به جد ورود کنند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی افزود: همدلی خوبی در بین مسئولان کشور صورت گرفته که امید است شاهد دستاورد‌های بهتری در همه زمینه‌ها از جمله در زمینه فرهنگی باشیم.

رضایی وجود ۱۶ هزار دانشجو و ۳۰۰ عضو هیات علمی در همایش علامه خفری را نشان از ظرفیت بالای این شهرستان برای برگزاری همایش‌های ملی و بین المللی است.

استاندار فارس نیز در این همایش در وصف علامه شمس الدین خفری گفت: شمس الدین خفری نابغه‌ای از عالم بشری است که درعلم فلسفه، نجوم و ریاضی دستاورد‌های به یاد ماندی به جا گذاشته است.

اسماعیل تبادار افزود: در علم حکمت، شمس الدین خفری بعد از خواجه نصیر الدین طوسی از پیشگامان این حوزه است و توانسته مکتب فلسفه شیراز که همان مکتب دشتی بود را به حکمت متعالیه نزدیک کند.

همچنین رئیس حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ادامه این همایش با تأکید بر جایگاه علامه خفری در تمدن سازی اسلامی از دوران صفوی تا عصر حاضر گفت: اعتقادات، اخلاق و احکام از دسته بندی‌های علوم انسانی است که در راستای آن علمای بزرگ شیعه از جمله شمس الدین خفری نقش بسزایی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حریزاوی با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ گفت: فرهنگ، هنر و اقتصاد صدرایی را باید برای بشریت عرضه کرد و با استفاده از تفکرات فلسفی علما و حکمای بزرگی، چون شمس الدین خفری باید خروجی سیاسی، مدیریتی و اقتصادی داشته باشیم.

جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
انتهای پیام/ر

جهرم میزبان همایش علامه خفری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار