خبرگزاری رویترز مدعی شد کشور‌های اروپایی برای رفع نگرانی‌های ترامپ درباره برجام، مذاکرات خود با ایران را بر سر نقش منطقه‌ای این کشور آغاز کرده‌اند.

ادعای رویترز: اروپا مذاکرات خود با ایران را بر سر نقش منطقه‌ای این کشور آغاز کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری رویترز مدعی شد: کشورهای اروپایی برای اینکه به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نشان دهند به دنبال رفع دغدغه‌های او درباره توافق هسته‌ای ایران هستند، مذاکرات خود با ایران را بر سر نقش این کشور در خاورمیانه آغاز کرده‌اند و ماه جاری نیز بار دیگر در ایتالیا در این خصوص دیدار خواهند کرد.

طبق ادعای این خبرگزاری، دور اول این مذاکرات با محوریت جنگ یمن ماه گذشته در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ انجام شده است و اروپایی‌ها امیدوارند در دور بعدی مذاکرات درباره نقش گروه‌های هوادار ایران در لبنان و سوریه گفتگو کنند.

به نوشته رویترز، پس از آنکه ترامپ در ماه ژانویه هشدار داد که این آخرین باری است که معافیت‌های تحریمی ایران را ذیل برجام تمدید می‌کند، اکنون انگلیس، فرانسه و آلمان در حال همکاری با مقامات آمریکایی هستند تا در ازای تعلیق مجدد تحریم‌‌های هسته‌ای ایران در 12 ماه مه و زنده نگه داشته شدن برجام، این توافق را بهبود ببخشند.

یک دیپلمات اروپایی در این باره به رویترز گفته است: ما در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ به آنها (ایرانی‌ها) گفتیم که چه انتظاراتی از آنها در یمن داریم اما آنها به صراحت اعلام کردند که نقشی در آن ندارند. 

رویترز همچنین به نقل از یک مقام ارشد ایرانی نوشته است: «بیشتر شکاف‌هایی که میان ایران و غرب وجود دارد را می‌توان کاهش داد اما این مسئله به حسن نیت و کار زیاد نیاز دارد. غرب باید دوباره اعتماد ما را جلب کند. در حالیکه توافق هسته‌ای به طور کامل اجرا نشده است، ما چطور می‌توانیم در مسائل دیگر به آنها (کشورهای غربی) اعتماد کنیم؟»

یک دیپلمات ارشد فرانسوی نیز به رویترز گفته است: «ما علاقمند به حفظ برجام هستیم اما به ایرانی‌ها می‌گوییم که مشکلات دیگری هم با آنها داریم. ما باید در این مسائل به پیشرفت برسیم؛ در غیر اینصورت، این توافق (برجام) به واسطه ترامپ از بین می‌رود.»

انتهای پیام/

ادعای رویترز درباره مذاکرات ایران و کشورهای اروپایی برای حفظ برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
شیطان بزرگ امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
دنيا بايد آمريكا رو تحريم كنه و هيچ مواد اوليه اي به اون نفروشن و هيچ محصوليم ازش نخرن تا مجبور بشه دست از سر برجام برداره
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۱۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
آخه تا کی این دخالتها و تهدیدها میخاد ادامه داشته باشه!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۱۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
چرا از مسئولین کسی این حرف ها رو تکذیب نمیکنه؟
یعنی واقعا باز هم دولت میخواهد از خط قرمزها عبور کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
مسئولین محترم کشور !
به هوش باشید .این بار گول کشورهای اروباپی را نخورید. کشور های اروباپی از آمریکا میترسند و این ترس را بیشتر توسط هم بیمان خویش یعنی انگلیس در مخیله اروباپیها تشدید میکند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
واقعا اگر این طور باشه نشون میده سیاست های خارجی دولت واقعا مثل پینوکیو شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
متاسفانه در حال حاضر منافع حزبی از هر چیزی حتی از منافع ملی برای روحانی و اون کسانی که بر طبل مذاکره می کوبند مهمتره ، مردم ایران گرفتار سیاستمدارانی شده اند که بیشترین مروج اشرافی گری در کشور و چون قدرت سیاسی بستر لازم رو برای اشرافیگری براشون فراهم میکنه ، حاضرند مثل عهد قجر به غربی های رذل باج بدن تا عیش و نوششون تامین بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
تمام چشم امید بعضی افراد داخل کشور به این سراب برجام بود .حالا به حرف رسیدند که غربیها توافق حالیشون نیست!!! تمام افراد دلسوزی که مخالف برجام بودند این روزها را میدیدند ولی متهم به کاسب تحریم شدند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
اگه آمريكا ميخواد باخاطر صليبي گري و نژاد پرستي برجامو نقض كنه و دنيا رو به جنگ جهاني سوم بكشونه همه دنيا باید عليه اون اعلان جنگ بدن و اگه بخاطر برجام دنيا رو تحريم كنه دنيا هم باید اونو تحريم كنه و هيچ ماده اوليه اي به آمريكا صادر نكنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
تا امريكا به قول خود در برجام عمل نكند هيچكونه صحبتي در كار نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
اروپا جدیدا خیلی تو اوضاع کشور ما دخالت میکنه ها
آخرین اخبار