مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت :بیش از ۴هزار نفر در آزمون سراسری حفظ و معارف قرآن کریم شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ،حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در حاشیه برگزاری آزمون سراسری حفظ و معارف قرآن کریم گفت: این آزمون همزمان در ۸ حوزه امتحانی در شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، منوجان، قلعه گنج، رودبار، فاریاب و بخش اسفندقه برگزار شد.

وی با بیان اینکه این آزمون در رشته های حفظ، مفاهیم قرآن کریم در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار شد افزود:امسال رشته های قرآن و عترت، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه نیز به رشته های این آزمون افزوده شده اند.

اسحاقی گفت:بیش از ۴ هزار نفر در آزمون آزمون سراسری حفظ و معارف قرآن کریم شرکت کردند.

وی به اهداف برگزاری این آزمون اشاره کرد و افزود: یکی از اهداف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور از برگزاری این آزمون، طبق نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پرورش سالانه بیش از ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم است.

حسین اسحاقی تصریح کرد:همچنین اهداف دیگر برگزاری این آزمون، ایجاد نظام سنجش قرآنی کشور و رقابت سالم بین شرکت کنندگان قرآنی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد:این آزمون با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت، در سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت برگزار شد و به نفرات برتر علاوه بر جوایز ویژه، لوح تقدیر و گواهی قبولی در آزمون اهداء می شود.
انتهای پیام/ی

برگزاری آزمون قرانی در جیرفت

برچسب ها: وزارت ارشاد ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.