فرمانده انتظامی استان با اشاره به در پیش بودن ایام پایانی سال از آغاز طرح ویژه ارتقاء امنیت اجتماعی با الویت پیشگیری از سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار بنی اسدی فر، فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: وقوع سرقت مسئله‌ای است که هم آرامش مالباخته و هم دیگر افراد جامعه را خدشه دار کرده و احساس نا امنی ایجاد می‌کند.
وی با اشاره به عزم جدی پلیس در مواجهه با این پدیده و دیگر آسیب‌های اجتماعی افزود: از ابتدای سال جاری در راستای کاهش جرائم به ویژه وقوع سرقت‌ها طرح‌ها و تدابیر موثری در سطح استان اجرا و موفقیت‌های چشمگیری نیز حاصل شده است.
وی با اشاره به کاهش ۸ درصدی جرائم خشن در استان بیان داشت: باید بدانیم در کنار زحمات شبانه روزی پلیس، توسعه و ترویج فرهنگ خودمراقبتی و افزایش آگاهی شهروندان نسبت به حفظ و نگهداری از اموال خصوصی خود حلقه مفقوده‌ای است که باید به طور جدی تری مورد توجه قرار گیرد.
سردار بنی اسدی فر ادامه داد: البته در این بین باید به اقداماتی در سطح پیشگیری و مهار آسیب‌های اجتماعی مانند توجه به آسیب دیدگان اجتماعی و توسعه فعالیت‌های مددکاری، ساماندهی معتادان متجاهر و آگاه سازی شهروندان از سوی نهاد‌های مختلف نیز توجه ویژه‌ای بشود.
این مقام ارشد انتظامی در تشریح طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ایام پایانی سال تصریح کرد: در این طرح علاوه بر رصد عاملان جرم و اماکن جرم خیز، تعداد تیم‌های محسوس و نامحسوس در اماکن مختلف افزایش می‌یابد و از تمام ظرفیت‌های انتظامی و تیم‌های پلیس راه و راهور نیز در امر پیشگیری از جرم بهره گیری می‌شود.
وی یادآور شد: بنا به بررسی‌ها بیشترین حجم سرقت‌ها در ساختمان‌های نیمه ساز رخ داده اند که با توجه به ایام پایانی سال لازم است صاحبان اینگونه اماکن و همچنین کلیه شهروندان در امر بهره گیری از تجهیزات ایمنی و بازدارنده در منازل و املاک خود جدیت و حساسیت کافی داشته باشند.
سردار بنی اسدی همچنین از طرح ترافیکی ویژه ایام نوروز با توسعه بهره گیری از نظارت تصویری خبر داد وگفت: در این ایام که شاهد حضور مضاعف پلیس در معابر خواهیم بود وقوع تصادفات و صدمه حتی یک نفر از شهروندان برای ما بسیار آزاردهنده است.
فرمانده انتظامی استان در پایان به شهروندان توصیه کرد: در هرگونه تردد به ویژه مسافرت با خانواده به رعایت کامل احتیاط و اصول ایمنی در رانندگی توجه جدی داشته باشند تا کام هیچ هموطنی در ایام شیرین نوروز ۹۷ تلخ نگردد.
انتهای پیام/ی

اجرای طرح ترافیکی ویژه نوروز

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار