کارشناس برنامه ریزی امور فرهنگی همدان از برگزاری  200 برنامه در ایام تابستان در استان خبر داد.

بر گزاری 200 گفتمان دینی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رضا امیر کهریزی کارشناس برنامه ریزی امور فرهنگی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه طبق پیش بینی انجام شده 1300 گفتمان دینی در استان انجام شده است، خاطر نشان کرد: گفتمان دینی در مورد آسیب های اجتماعی،اقتصاد مقاومتی، دین وزندگی، فضای مجازی بر گزار می شود.

وی افزود:گفتمان های دینی با همکاری روحانیون آموزش و پرورش و هیئت امنا و پایگاه سلامت اجتماعی بر گزار می شود.

کارشناس برنامه ریزی امور فرهنگی همدان ادامه داد: 9 پایگاه شورای فرهنگی محلات در همه شهرستان ها برگزار می شود که  74 روحانی  در روستاهای بزرگ استان  مستقر هستند.

کهریزی با اشاره به اینکه در ایام فاطمیه 270 گفتمان دینی در حوزه مدارس و مساجد بر گزار می شود گفت: یکی از برنامه های ویژه این ایام معرفی فلسفه و مبانی انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت:طبق پیش بینی های انجام شده 200 گفتمان دینی در تابستان بر گزار خواهد شد و بیشترین گفتمان دینی در مساجد و حاشیه شهر است.

کارشناس برنامه ریزی امور فرهنگی همدان ازفعالیت 20  شورای فرهنگی و اجتماعی محلات در شهرستان همدان خبرداد و افزود: باید در هر محلات و شهر یک شورای فرهنگی و اجتماعی ایجاد شود.

کهریزی  هدف از برگزاری گفتمان دینی را کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سلامت دانست . افزود: دراین گفتمان ها همه اقشار جامعه از جمله نو جوانان حضورگسترده دارندو با مفاهیم دینی آشنا می شوند.

وی با بیان اینکه در طول سال گفتمان دینی در مدارس دانشگاه ها و مساجد بر گزار خواهد شد، گفت: به دلیل تعطیلی مدارس گفتمان دینی در مساجد و حاشیه شهر بر گزار می شود از این تعداد 13 شورا مربوط به روستاها  و7 شورا مربوط به سطح شهر است.

کارشناس برنامه ریزی امور فرهنگی همدان اظهار داشت:67 گفتمان دینی ویژه دهه فجر با موضوع ایثار و شهادت در ایام الله دهه فجر در مدارس استان برگزار می شود.

کهریزی تاکید کرد:برگزاری گفتمان دینی موثر قدمی در راستای خود سازی نسل امروز در بوده تا در آینده ای نزدیک جمهوری اسلامی بتواند بر نیروهای آموزش دیده در راه انقلابی خود استوارتر از گذشته ادامه دهد.

انتهای پیام/ب

برگزاری گفتمان دینی در همدان

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار