رئیس فیفا گفت: نه سیاست باید در فوتبال دخالت داشته باشد و نه فوتبال در سیاست دخالت کند.تلاش ما بر این است که همه مردم از فوتبال لذت ببرند.

نه سیاست باید در فوتبال دخالت داشته باشد و نه فوتبال در سیاست/ فکر نمی‌کنم وضعیت میزبانی ایران و عربستان را نتوان حل کردبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛  و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، اینفانتینو رئیس فیفا در دیدار با سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: نه سیاست باید در فوتبال دخالت داشته باشد و نه فوتبال در سیاست دخالت کند.تلاش ما بر این است که همه مردم از فوتبال لذت ببرند.فکر نمی کنم در خصوص وضعیت میزبانی های ایران و عربستان مشکلی وجود داشته باشد که نتوان حل کرد.

فیفا به ایران افتخار می کند

او افزود: مطمئن باشید در این خصوص باهر که بتوانم صحبت خواهم کرد.قطع به یقین این مشکل باید از سوی افراد دیگر حل شود و موضوعات فوتبالی در حوزه کاری من است.فیفا به ایران افتخار می کند و مایل است روابط خوبی به عنوان یکی از قدرت های آسیا با ایران داشته باشد و با نگاهی اجمالی به آمار و ارقام فوتبال ایران می بینیم که جایگاه و موقعیت ایران در فوتبال آسیا پررنگ است. فوتبال برای مردم است و این خیلی روشن که مردم یک کشور بخواهند فوتبال را در کشور خودشان میزبانی کنند.

فوتبال ایرانی در آسیا و دنیا جایگاه خوبی دارد

رئیس فیفا ادامه داد: فوتبال ایران هم در سطح آسیا و هم دنیا جایگاه خوبی دارد و مصداق آن راه یابی تیم های پنج رده سنی ایرانی به 5 تورنمنت بین المللی است. پنج ستاره شدن فوتبال ایران در زمان ریاست من اتفاق افتاد.

تمام فوتبال در تماشاگر خلاصه می شود

او ادامه داد: همه باید در راستای این تلاش کنیم که تمام مردم دنیا بتوانند در شهر و کشور خودشان میزبان مسابقات فوتبال باشند.تمام فوتبال در تماشاگر خلاصه می شود و اگر تماشاگر نباشد اتفاقی در فوتبال نمی افتد.به خاطر اسطوره ها مانند مارکو فان باستن و لذتی که تمام آدم های دنیا از فوتبال می برند توصیه می کنم تمام مردم ایران را ترقیب میکنیم که بیش از گذشته فوتبال بازی کنند

اینفانتینو تصریح کرد: از فوتبال احترام، نظم، روحیه و کار تیمی را می آموزیم و اینکه چطور برنده یا بازنده باشیم اما به حریف و داور احترام بگذاریم و یاد می گیریم همیشه برای جبران شکست وقت هست. یاد می گیریم چطور بیندیشیم و چطور به آرمان ها پایبند باشیم و زندگی کنیم.

دربی استقلال و پرسپولیس اسطوره ساز است

رئیس فیفا عنوان کرد: امروز دربی استقلال و پرسپولیس است که نه تنها تاریخ ساز، بلکه اسطوره ساز بوده است. یکی از دربی هایی که هر طرفداری دوست دارد یک بار از نزدیک آن را ببیند و من افتخار این را دارم که امروز آن را ببینم.

او در ادامه افزود: تمام موضوعاتی که امروز ما و شما درباره آن صحبت می کنیم از نظر طرفداران و مردم کمتر از این مسابقه اهمیت دارد و این روح فوتبال است.امروز در همه جای تهران به سادگی این اهمیت دیده می شود و فقط فوتبال است که این کار را می کند.


اینفانتینو عنوان کرد: امروز از من سوال شد که دوست دارید کدام تیم ببرد. با مهدی تاج که می آمدم قرار گذاشتیم که هر کدام یک تیم را انتخاب کنیم اما به کسی نگوییم و فقط بین خودمان است اما شما در بین بازی می توانید از حرکت صورت ما متوجه شوید که طرفدار کدام تیم هستیم.

تداوم رابطه عالی با فدراسیون و دولت ایران مهم است

او در پایان خاطر نشان کرد: رابطه من با ایران خیلی خوب است، اما مهم برای ما تداوم این رابطه عالی با فدراسیون و دولت ایران است؛ چرا که فوتبال در ایران زندگی است.آرزو میکنم دربی خیلی زیبا و خوبی ببینیم. می دانم که از 80 میلیون نفر جمعیت 90 درصد این مسابقه را می بینند و آرزو می کنم دربی جذابی را تماشا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار