در صد و سومین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، به کارگیری فناوری‌های نوین زیستی برای مقابله با تهدیدات زیستی در سند ملی زیست فناوری به تصویب رسید.

به کارگیری فناوری‌های نوین زیستی برای مقابله با تهدیدات زیستی در سند ملی زیست فناوریبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه 103 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور،  به ریاست محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

منصور کبگانیان دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در خصوص دستو و مصوبات این جلسه گفت: در جلسه 103 ستاد و در ادامه دستور جلسات گذشته، موضوع "سند ملی زیست فناوری" در دستور کار قرار داشت و البته پیش از دستور نیز اعضاء از موضوع تعیین سقف حقوق برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در بودجه سال 1397 ابراز نگرانی کردند و مقرر شد این موضوع در تعامل با شورای نگهبان حل و فصل شود.

وی افزود: همچنین در مورد مباحث مطرح شده در سطح جامعه پیرامون موضوع "علم دینی و علوم انسانی اسلامی" برخی اعضاء نظرات خود را ارائه کردند و با توجه به این موضوع که رویکرد نقشه جامع علمی در مورد ارتباط علم و دین مشخص است و ستاد راهبری اجرای نقشه در این زمینه دارای مسئولیت مهمی است، مقرر شد موضوع پیگیری شود.

بر طرف کردن 100 هزار هکتار از کانون‌های ایجاد ریزگردها با بهره وری از فناوری شورورزی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این جلسه و در ادامه بررسی "سند ملی زیست فناوری" موضوعاتی مانند "زیست فناوری و محیط زیست"، "زیست فناوری و صنعت" ، "زیست فناوری و کشاورزی" و "زیست فناوری و منابع آب " مورد بررسی قرار گرفت و موادی هم به تصویب رسید.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: از اهم مواردی که به عنوان اولویت مورد تأکید قرار گرفت هدف‌گذاری برای بر طرف کردن 100 هزار هکتار از کانون‌های ایجاد ریزگردها با بهره وری از فناوری شورورزی بود.

وی افزود: تثبیت 50 هزار هکتار از شن‌های روان، تصفیه پنج درصد از فاضلاب شهری و پساب های صنعتی، حمایت از ایجاد و توسعه زیرساخت‌های سخت و نرم زیست فناوری،‌ گسترش آموزش، پژوهش و ترویج و مدیریت دانش مبتنی بر آمایش زیست فناوری، تجاری سازی دستاوردهای پژوهش و فناوری در این حوزه، توسعه و مدیریت بازارهای داخلی و خارجی، محور قرار دادن آموزه‌های توحیدی و اخلاق زیستی و به کارگیری فناوری های نوین زیستی برای مقابله با تهدیدات زیستی هم در جلسه 103 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به تصویب رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار